Napi kalóriaszükséglet kalkulátor

[gac]

Kérjük, hogy amennyiben hibát tapasztalnak, forduljanak hozzánk közvetlenül az alábbi címen:
info[kukac]orvosiLexikon.hu

Köszönjük!

Adja meg a következő adatokat

Az Ön neme
Az Ön testmagassága
Az Ön testsúlya
Az Ön életkora
év
Az Ön aktivitása

Automatikus újrakalkulálás

Eredmények

BMR (alapanyagcsere)

Tápanyagszükséglet

I. Testsúlyának megőrzéséhez

Kalória (kcal) kcal
Szénhidrátok (55%) kcal = gramm
Fehérjék (15%) kcal = gramm
Zsírok (30%) kcal = gramm

II. Testsúlya csökkentéséhez

hetente*
Kalória kcal
Szénhidrátok (55%) kcal = gramm
Fehérjék (15%) kcal = gramm
Zsírok (30%) kcal = gramm

III. Testsúlyának növeléséhez

hetente
Kalória kcal
Szénhidrátok (55%) kcal = gramm
Fehérjék (15%) kcal = gramm
Zsírok (30%) kcal = gramm

Powered by AllNutritionals.com-Free Nutritional Health Tools

*Egy font valamivel kevesebb mint 1/2 kg (0.453 kg). Általánosságban heti kb. fél kilogramm fogyáshoz napi 500 kalóriával kevesebbel kell beérnie, heti kb. fél kilogramm hízáshoz pedig ugyancsak napi 500 kalóriával többet kell magához vennie. A kalkulátor "Testsúlya csökkentéséhez" mezőjébe törtszám is beírható, pl. 0.3 = 30 dkg (amennyiben a mellette lévő mező kg-ra van állítva).

Figyelem! Napi 1200 kalóriánál kevesebb energia bevitele, és több mint heti 1 kg fogyás célkitűzése nem javasolt!

Egészségét és fizikai kondícióját jobban szolgálja, ha – heti kb. fél kilogramm fogyás eléréséhez – energia bevitelét csak napi 250 kalóriával csökkenti, a fennmaradó 250 kalóriát pedig rendszeres testmozgással váltja ki!

A kalkulátor tájékoztató adatokat szolgáltat, eredményei szélsőértékek által nem korlátozottak, ezért – a figyelmes és ésszerű kitöltés mellett – a konkrét javallat megfogalmazása, az egyénre szabott program kidolgozása és annak felügyelete orvosi, dietetikusi közreműködést igényel!

1 kalória (kcal) = 4186 j (joule)

Kapcsolódó írásunk: Kalória, kcal, cal, joule?

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
Kép CAPTCHA
Kérjük, írja be a képen látható karaktereket, ügyelve a kis- és nagybetűkre.
Kedves OrvosiLexikon, az oldalon vegyesen szerepel kilokalória (kcal) és kalória. A piros betűs résznél pl.: "Napi 1200 kalóriánál kevesebb energia bevitele...", "napi 250 kalóriával csökkenti, a fennmaradó 250 kalóriát pedig rendszeres testmozgással" Jól sejtem, hogy mindenütt kcal-ról van szó?
Igen, további információért kérjük olvassa el a kalkulátor alatt linkelt kapcsolódó írásunkat (Kalória, kcal, cal, joule?).
Jo napot. 39 éves 158cm és 64 kg vagyok pajzsmirigyre szedek L-Thyroxin 62,5mg .Szeretnék 55kg -ra lefogyni.Elkeztem tornazni heti 3-4x nemtudom mennyi kcal kell bevinnem ahhoz hogy fogyjak.feherje szénhidrat,zsir,stb.
A gyógyszer befolyásolja az alapanyagcseréjét – kérje ki orvosa véleményét, hogy a kalkulátor eredményeit irányadónak tekinthesse.
Hasznos a szamitas
Nagyon hasznos!
Nagyon profi, jó oldal, gratulálok! 54 évesen 54 kg hölgy vagyok. Sportolgatok, kb napi fél órákat néha egy órát, kardiót és izomerősítést végzek, felváltva mindegyiket másnap. heti 4x tehát átlag 30 perceket. Bár stagnál a súlyom de a hasam körül "úszógumi" van, ami nem akar lemenni. Pedig mivel valamikor edzősködtem tudom milyen speciális edzésmódszereket kell err, és a neten is elérhetőek edzés módszerek alkalmazom is. Nem feltűnő de látható pulcsin keresztül is. Ugyanakkor a vállam szélessége, karom térfogata az izmaim meg összementek. Így tehát alaktalanná váltam hiába a rendszeres edzés (évek óta). Étvágyam is csökkent a rendszeres sport ellenére. (tudom mindez korból is adódik.) Normálisan és rendszeresen étkezem, nagyon sok zöldséget, gyümölcsöt eszem, hetente 3x csírkehúst is. Az utóbbi pár hónapban érzem azt, hogy minden sport, edzés után /közben ill. alig hogy megkezdem, rosszullét, remegés, gyengeség izomremegés fog el és másnapig is érzem. Pedig sport itallal sportolok, magam készítem, teszek bele magnéziumot, kálciumot kis mézet, ásvány vizet és gyümölcslevet. Néha fehérje port is iszom sport előtt/után/közben. Sport után pedig közvetlen fogyasztok energia szeletet vagy banánt és rövid időn belül teljes körűen étkezem. Kérdésem: Ezek után a rövid idejű, gyenge vagy közepes intenzitású sport utáni /közbeni rosszullét, gyengeség érzet, remegés vajon mire vezethető vissza? Valóban minden ráfogható arra hogy öregszem valamint arra hogy autoimmun okok miatt az anti-TPO-m magas? (szedek rá szelént). Tény hogy a terhelést nem bírom úgy mint régen, de azt azért látom hogy korombeliektől is elmaradok, hiszen van olyan nálamnál idősebb aki maratonozik, stb. ..... leginkább ez a sport utáni, hosszabb ideig tartó rossz közérzet az ami aggaszt. (Rendszeres laboron is részt veszek ekkor nézzük a ck-t és néztünk már neurológián laktátot is. Ezek rendben voltak. Májfunkciók viszont magasak annak ellenére hogy nem iszom alkoholt egy cseppet sem, soha nem is ittam, el is ítélem az alkoholt mint olyant. A májeltérés tehát a glükolízis miatt lehet érdekes.) Esetleg a táplálkozásommal lehetne javítani ezeken a problémákon/tüneteken? Léteznek olyan sport orvosi (sport biokémiai )vizsgálatok melyek ezt az okot kideríthetik? (Az általános terhelésesen voltam már, átlagos terhelhetőséget hozott ki, a VOmax-om pl. kitűnő volt de ott is hamar elfáradtam, meg aztán ott már labor paramétereket nem néztek (pl. ck-t, glikogént, stb). Esetleg valamilyen speciális táplálkozásba kezdjek? Úgy gondolom normálisan és kellő időben eszem napi 5x teljes értékű, egészséges ételeket. (Barna kenyér, teljes kiőrl., pékárukat, zöldség gyümi, magok, csirkehús.) Ennél jobban hova fejlesszem az étrendemet? Köszönöm az útba igazítást, a tanácsukat, javaslatukat!
A pajzsmirigy vizsgálatát javasolnánk; vércukor terhelést, a fehérjeporokat nem, túl sok fruktózt sem (összetevők).
most fogom használni remélem hasznos lesz!!.
És mi a helyzet a szoptató anyákkal? 32 éves 58 kilós anya vagyok naponta 8-10 alkalommal szoptatok. Nekem igy mennyi a kalória igényem?
Sajnos 1400 /1500ckal Sem megy a fogyas mit rontok el? A ch bevitelem szerintem magas 160 körüli naponta.Ez a baj?
Ne csak a kalóriákat számold, azt nézd főleg, hogy a makrotápanyagok (szénhidrát, fehérje, zsír) hogy aranylanak meg. 1500 kcal be tudsz vinni csak szénhidrátból, csak fehérjéből is. Fontos az arány.
140 kilóról szeretnék fogyni, de az önök által leírt fehérje-szénhidrát-zsír arányok merőben ellentmondanak a testépítő oldalak által javasoltaknak. Ott arra buzdítanak, hogy diéta/szálkásítás alatt együnk meg zsírmentes testsúlykilogrammonként minimum 2 gramm fehérjét, hogy ne veszítsünk az izomtömegből, tisztán csak zsírból fogyjunk. Én 100 kilóval számoltam, így jelenleg napi 600g csirkemellet és 25 deka sovány túrót fogyasztok fehérjeforrásnak, emellé 150-180g szénhidrátot zab, rizs, durumtészta, zöldség, kevés gyümölcs formájában. Zsírfogyasztásom gyakorlatilag csak ami a túróban van, ezen növelni kellene. Ezt jól birom, egyáltalán nem szenvedek az éhségtől, 2 óránként elosztva eszem 200 kalóriát egyszerre, viszont a sok hús anyagilag igen megterhelő, gondolkozom, hogy valamennyivel csökkentem, illetve kiváltom más, olcsóbb fehérjeforrással (máj, szójabab).
Egész jó a kalkulátor, de a testsúly-csökkentés és testsúly-növelés esetén pl. nagyon nem mindegy, mit akarunk leadni, ill. felszedni. A testzsír-arány a lényeg, nem az össztömeg. Ha zsírt akarunk fogyni, akkor a tápanyag arány nem jól van írva, jóval több fehérje kell és jóval kevesebb szénhidrát. Uez igaz növelésnél is, feltéve, ha nem zsírt akarunk hízni, hanem izmosabbak lenni. Elavult nézet csak az össztömeget figyelembe venni.
Erről már írtunk, terveink szerint még fogunk is. Érdemes elolvasni a korábbi hozzászólásokat.
Köszönöm
Egy lehetséges hibát észrevettem. Az Ön Aktivitását, beállítom " Csekély " A többi beállítást fixre, így napi 1288 kalóriát engedélyez nekem. Ekkor átállítom " Mérsékeltre " ( heti egy-két óra sport/szellemi foglalkozás) többi beállítás marad, felemeli a kalóriám 1596.27-re. ( minden más adat marad ) Tehát 308 kalória extra / nap azaz 2156 kalória hetente, amit elvileg , " heti egy-két óra sport " tal kellene ledolgozni. Aránytalan. Nem napi egy két óra spórt? Biztos heti? Napi 300 kalória 1-2 óra sporttal logikusabb lenne.
Köszönjük az észrevételt! A különbség nem a sportban, hanem az elvégzett munkában, illetve ennek energiaszükségletén érhető tetten. Gondoljon ülőmunkára ami nem szellemi foglalkozás, majd – szintén ülőmunkára – ami kifejezetten az. A szellemi munka energiaszükséglete számottevő.
nagyon köszönöm az elérhető infókat, 164 cm/83 kg, 45 éves nő vagyok magas cukorértékekkel (diétával kontroll alatt tartható), szeretnék fogyni, 1561 nap kcal bevitelhez 215 gr szénhidrát, 58 gr fehérje, 52 gr zsír bevitel ajánlott, kicsit soknak érzem a szénhidrát bevitelt, ha igazam van és csökkentem kell, akkor milyen arányt állítsak fel amivel egyénibbe lehet szabni az értékeimet? nagyon köszönöm előre is a választ
Első megközelítésben az energiabevitel 40-30-30 százalékos aránya lehet előnyös, esetében orvosi/dietetikusi jóváhagyással. A fogyás javítani fog a glukóztoleranciáján, ezek után az arány ismét átgondolható. Célszerű lenne a fizikai aktivitását növelni.
Bocsánat lehet butaságot kerdezek... Sose nézegettem az ételek mértékegységeti, csak most, hogy lett pocakom. És értem en, hogy 1400 kalóriát kéne becinnem. De honnan tudom mennyi cucc van miből egy tányér borsófőzelékben, spenótban vagy csirkepörköltben? Előre is köszi a segítséget.
Az összetevők ismerete, ezek tömege (méréssel, adott esetben becsléssel) és persze némi számolás szükséges. Tápanyagtáblázataink segítenek.
Az ember nem is gondolná mennyi felesleges kalóriát visz be fölöslegesen ami a hízást vagy stagnálást támogatja. Én most szülés után 84 ről indulva eljutottam 78 ig, majd megállt a súlyom és nem értettem. Aztán diétába kezdtem és elkezdtem számolgatni a kalóriákat. Hát megdöbbentő volt mikor láttam mennyivel kevesebbet kell enni, néha nehéz is betartanom. :D Egyébként napi 600 kalóriát tekerek le szobabiciklin ami kb 1 óra aerob jellegű mozgás. És próbálom tartani a napi 1000-1200 közötti kalóriabevitelt. Ez mellett nem figyelek a zsír szénhidrát egyensúlyra csak a kalóriát számolom de így is elindult a fogyás. 78-ról már 74,5 nél tartok. Nagyjából heti fél -1 kilót sikerül fogyni. 2-3 naponta pedig saját testsúlyos edzéseket is végzek 30 percet. Plusz növényi fehérjét iszok így nem érzem hogy az izmaim látnák kárát a diétának. Szóval szuper ez a számláló számolgatással jól lehet fogyni. :)
Segített! Köszönöm
Csodalatos
működik!amennyiben még arra is figyelünk,hogy mit eszünk kalória mennyiségét tekintve még éheznünk sem kell.szerintem ami még fontos az aránylag betartott időponti rendszeresség és a 6óra utáni nem evészet és a napi minimum 2-3 liter víz fogyasztása.tapasztalatból írom nektek
Hát nem tudom. 150 g vagy alatti ch bevitellel tolom 1.5 hónapja, de alig 4kg ment le. Nem esik rólam a kiló, csak lassan. Régen 300-500g ch ment / nap, voltam Stabil 93-94kg.
Szerintem nagyjából korrektek a számok.
Egyébként tényleg jó ez a kalkulátor, nekem sokat segített. Köszönet érte. 130kg-ról lementem mára 107kg-ra, így már csak kb. 25kg-ot szeretnék leadni.
Naponta edzem (bár keveset, 15-20 percet), 16 éves vagyok és fogyni szeretnék. Imádom a nasit...és fogalmam sincs, hogyan tudnék lemondani róla. A hasammal nem vagyok megelégedve, a combom közepes vastagságú... csak a hasam undorító. De mi haszna, ha imádok enni?! Valaki segítsen...bár ehetnék és fogyhatnék is egyszerre.... XD
Egyél egészséges nasit. Szárított gyümölcs, gabonapehely (nem a cukros nyilván), gyümölcstálak. Sajnos kajálás és fogyás együtt az leginkább akkor megy együtt, ha valami fogyókúrás terméket akarnak eladni neked....
nagyon jó
jelenleg a fogyási szakaszban vagyok,napi 6o-8o gr sznhidráttal 1000 kal mellett kocogás,gyaloglással,kerrti munkával
Az "Átlagon felüli (rendszeres intenzív sport/fizikai munkakör)" és a "Nagyon magas (intenzív sport naponta/nehéz fizikai munka)" az hány órára értendő és egyenként a két aktivitás? és folyamatosan szünetek nélkül napi 8 órában csinálva kell érteni ezeket? én keveslem a napi 123 gramm fehérjét. (28, 175cm, 72kg)
2488 kcal szükséges a fogyásomhoz.Azaz Sz:55% F:15% Zs: 30%. Viszont nemigazán èrtem a számolás részét,hogy hogyan is jön ki a végén ezekből a 2488 kcal.Tudna e számolás részében segíteni?
Jó.
Nekem a testsúlyomhoz és magasságomhoz 1010.84Cal állított be fogyáshoz. Írja azt is az oldal, hogy 1200 alá menni nem javasolt. A kérdés az, hogy másnak is adott ki ilyen értékeket? Illetve, ha több a fehérje fogyasztás gondolom az nem baj csak a szénhidrát, zsír ne legyen több. Köszönöm a választ előre is
Nekem is ilyen alacsony, és én sem értem. Most akkor mennyit egyek? És ez csak fél kiló fogyás....egy kilót mi nem tudunk fogyni????
A kalória kalkulátorra támaszkodva 2016 aug.15.-2018 jan 15.-ig 172 kg-ról 136 kg-ra sikerült lefogynom.Rendszeres laborvizsgálatok.:minden eredményem látványosan javult. Cukor 4.5, vérnyomás 130/80 tartósan . K.Elek
Önök szerint a heti 3 alkalommal történő CrossFit edzés mellett, ha fogyni szeretnék, de célom, hogy csekély izomvesztést érjek el, alkalmazható a 34%f-43%sz-23%zs-os arány (ún. szénhidrátszegény étrend) 2.000 kcal-ra beállítva v. egészségkárosító hatása lehet? (30/f, 190 cm/102 kg, magas vérnyomás)
Ez a kombináció nem tűnik szerencsésnek, különösen a CrossFit – magas vérnyomás relációjában. Előzetes orvosi vizsgálat és konzultáció javasolt.
Fogyás heti 0.5
Kipróbálom, vajon használ e?
Tetszik, köszönöm! A számolás alapján a testsúlyom megőrzéséhez napi 1951,68 kcal szükséges. (Férfi, 180 cm, 76 kg, 65 év, ülőfoglalkozás.) Szénhidrátok (55%) 268,36 = gramm Fehérjék (15%) = 73,19 gramm Zsírok (30%) = 65,05 gramm Jól olvasom, hogy napi kb. 1/4 kg kenyér és kb. 15 dkg felvágottal bevittem a teljes energia szükségletet? Válaszát előre is köszönöm. Miklós
A 268,36 gramm az a makrotápanyag súlya és nem a készterméké (mint pl. az említett kenyér).
Túl sok energiát tulajdonít a kenyérnek/felvágottnak. Tápanyagtáblázatainkat ajánljuk a figyelmébe.
Nincs is ennél jobb kalkulátort az interneten! Évek óta ismerem és használom. Csak ajánlani tudom mindenkinek, köszönöm!
Te jó ég. Ez rettenetesen müködik. Regota stagnált a sulyom. Sehogy se ertem el a 66kg kuszob alá menést es mar kezdett szertefoszlani a remény hogy valaha visszanyerem 2 szülésem utan evekkel az 58-59kilos regi versenysulyom. (85röl indultam......)És a számolgatással azonnal megindult a maradek suly tavozasa es a fogyás. 2het alatt bele lehet jonni a szamolasba is. Fantasztikus.
67 évesen a fogyókúrás diétát mennyire tolerálja a szervezetünk...

Oldalak







Honlapunk böngészésével hozzájárul ahhoz, hogy sütiket használjunk. További információ.×