Napi kalóriaszükséglet kalkulátor



Kapcsolódó írásunk: Kalória, kcal, cal, joule?

Adja meg a következő adatokat

Neme:
Testmagassága:
Tömege:
Életkora:
év
*Aktivitása:

Automatikus újrakalkulálás

 

Eredmények

BMR (alapanyagcsere, kcal)

 

Tápanyagszükséglet

 

Testtömege megőrzéséhez

Kalória (kcal) kcal
Szénhidrátok (55%) kcal = gramm
Fehérjék (15%) kcal = gramm
Zsírok (30%) kcal = gramm

 

Testtömege csökkentéséhez

hetente*
Kalória (kcal) kcal
Szénhidrátok (55%) kcal = gramm
Fehérjék (15%) kcal = gramm
Zsírok (30%) kcal = gramm

 

Testtömege növeléséhez

hetente
Kalória (kcal) kcal
Szénhidrátok (55%) kcal = gramm
Fehérjék (15%) kcal = gramm
Zsírok (30%) kcal = gramm

 

Powered by AllNutritionals.com-Free Nutritional Health Tools

 

*Jellemző aktivitások:

Csekély – nem sportoló, ülőfoglalkozású
Mérsékelt – heti 1-2 óra sport, szellemi foglalkozású
Közepes – heti 2-3 óra sport, könnyű fizikai munka
Átlagon felüli – rendszeres intenzív sport, fizikai munkakör
Nagyon magas – intenzív sport naponta, nehéz fizikai munka

*Egy font valamivel kevesebb mint 1/2 kg (0.453 kg). Általánosságban heti kb. fél kilogramm fogyáshoz napi 500 kalóriával kevesebbel kell beérnie, heti kb. fél kilogramm hízáshoz pedig ugyancsak napi 500 kalóriával többet kell magához vennie. A kalkulátor "Testtömege csökkentéséhez" mezőjébe törtszám is beírható, pl. 0.3 = 30 dkg (amennyiben a mellette lévő mező kg-ra van állítva).

Figyelem! Napi 1200 kalóriánál kevesebb energia bevitele, és több mint heti 1 kg fogyás célkitűzése nem javasolt!

Egészségét és fizikai kondícióját jobban szolgálja, ha – heti kb. fél kilogramm fogyás eléréséhez – energiabevitelét csak napi 250 kalóriával csökkenti, a fennmaradó 250 kalóriát pedig rendszeres testmozgással váltja ki!

A kalkulátor tájékoztató adatokat szolgáltat, eredményei szélsőértékek által nem korlátozottak, ezért – a figyelmes és ésszerű kitöltés mellett – a konkrét javallat megfogalmazása, az egyénre szabott program kidolgozása és annak felügyelete orvosi, dietetikusi közreműködést igényel!  Fordítás, adaptáció és iránymutatás: orvosiLexikon.hu

1 kalória (kcal) = 4186 j (joule)

* * *

A hozzászólásokban értékes tartalmat találnak, ajánljuk a mélyebb visszaolvasást figyelmükbe (navigáció a képernyő alján). A jövőben a "Fogynék, hogyan érhetem el, milyen az aktivitásom?" jellegű kérdésekre nem áll módunkban reagálni.

Kapcsolódó írásunk: Kalória, kcal, cal, joule?

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
To prevent automated spam submissions leave this field empty.
Kép CAPTCHA
Kérjük, írja be a képen látható karaktereket, ügyelve a kis- és nagybetűkre.

Szép napot! 

Régebben aktívan dolgoztam és sportoltam. Jelenleg gerincműtétre várok két sérv miatt, az egyik sajnos kiszakadt. Így most sajnos csak bizonyos gyakorlatokat tudok végezni, de a műtétem kb egy hónap múlva lesz. Sajnos lehetetlen 30 kg-ot lefogyni ennyi idő alatt, de átalakitottam az étkezéseimet, mert inzulinrezisztenciát állapítottak meg. Eddig 3 kg ment le. Remélem a műtét után már nem lesz ennyire korlátozott a mozgásom.

Jó egészséget, maradéktalan rehabilitációt, testtömegcsökkentő programjához sok sikert kívánunk.

Jó napot! Azt szeretném kérdezni, hogy mi számít mérsékelt/közepes aktivitásnak? Gyógyszerészként dolgozom, nagyrészt állok vagy járkálok, ez melyik kategória? Válaszát előre is köszönöm.

Kedves Tamara,

sport nélkül a mérsékelt kategóriát választanánk, heti egy-két óra sporttal már a közepeset.

A kérdésem a következő: 2019 szeptemberében 120 kg. voltam (akkor 46 éves, 171 cm magas férfi). Az elmúlt másfél évben annyi változott, hogy 48 éves lettem, a magasságom, a nemem maradt, ami volt. Életmódot váltottam. Elkezdtem intenzíven gyalogolni, napi 8-10 km-t, úgy 11 000 lépést, és kevesebbet enni. A 2020-as karantén első napján vettem egy gyaloglógépet, ha nincs meg a napi 11 000 természetes lépés, akkor fél órát megyek a gépen, plusz fekvőtámaszok, planck.

Idén karácsonyra eljutottam 86 kilóra, majd jött egy nagyon stresszes hét, ami miatt lementem 85,4-re. Karácsony, szilveszter, visszament 86-ra, és ebből a 85.6-86 kg közötti sávból nem mozdulok ki. Napi átlag 1600-1800 kalóriát, és 170-200 g szénhidrátot eszem. Mit csinálok rosszul? Köszönettel.

Én 55 kg-ról hiztam meg 85-90 kg közé 2000-2005 -ig. 15 éve nem tudok visszamenni. Már tudom miért van. Az időjárás változás miatt! Ősztől-tavaszig! A szervezet a hideg ellen küzd, így NEM hajlandó fogyni jobban. Minden Jót!

szuper

Elkezdtem, remélem lesz kitartásom.

Szupi

Érdekes... nekem azt írja a kalkulátor, hogy fogyáshoz 2900 kalóriát kell bevinnem. Mérsékelt aktivitást adtam meg. Minden nap írom. Nos, 2500-nál nem szokott több lenni, inkább picit alatta. Napi 45 percet heti 4-5 alkalommal legalább sétálok, tornázom vagy szobabiciklizem. 2 hónap alatt gyakorlatilag semmit sem fogytam, pár dekát csak. Ilyenkor mi van? Hol van a híres kalóriadeficit? Koplalásba, ilyen 1200 kalória és társai éhezőkúrába nem mennék megint bele, próbáltam régen és nem bírtam, jojóztam stb, hosszútávon semmi energiám nem volt, a kvázi állandó éhségről nem is beszélve.

Azt tudni kell, hogy nem mostanában kezdtem el az életmódváltást, másfél éve csinálom. Pontosan nem tudom az eredeti súlyomat, lehetett 200 -210 kg is vagy akár több is. Június végén vettem egy erősebb mérleget ami már tud mérni (16 hónapig nem tudtam mennyit fogyhattam). Viszont mivel nem fogytam érdemben azóta, így nem tudtam kiszámolni sem, hogy havi szinten eddig kb. mennyit fogyhattam nagyjából. Június végén, mikor meg lett a mérleg 177,8 voltam,  augusztus 1-én 177,6-ot mértem, most augusztus 24 van, és 177,5 kg vagyok. Eddig nem figyeltem a kalóriákra, csak anyagcsere-betegség miatt arra, hogy szénhidrátszegény legyen az étrendem, ezt egyébként dietetikus javasolta. Húsokat, zöldségeket,tejtermékeket, tojást, magvakat eszem főleg, mindent kimérek és írok. Semmiben nem lépem át a keretet, szénhidrátcsökkentett kenyeret, tésztát mértékkel, cukormentes édességet szigorú mértékkel eszem beleszámolva a napjaimba. Fehérlisztes, cukros dolgokat, gabonaféléket (rizs, bulgur, köles, zab stb.) nem eszem, egyéni probléma miatt gyümölcsöt sem. Le is ment elég látványosan a feleslegből. Képeken látványos, ruhák is lógnak, nadrág leesik stb. Tehát fogytam, ez teljesen biztos. Most hogy kalóriákat számolgatok és megbizonyosodtam róla, hogy nem eszem többet mint kellene, nem megy. Miért? 

Kedves kérdező,

ahogy írtad, fogyáshoz mérsékelt aktivitással számolva is 2900 kalóriát kellene bevinned, de Te még a 2500 kalóriát sem éred el naponta. Ilyen esetben egy természetes folyamat az, hogy az anyagcsere lelassúl és a fogyás megáll. 

 "Június végén, mikor meg lett a mérleg 177,8 voltam,  augusztus 1-én 177,6-ot mértem, most augusztus 24 van, és 177,5 kg vagyok. Eddig nem figyeltem a kalóriákra, csak anyagcsere-betegség miatt arra, hogy szénhidrátszegény legyen az étrendem, ezt egyébként dietetikus javasolta."

Figyelj a kalóriákra, ki kell számolnod a kalóriaigényedet, sőt még a kalóriaigényed makrótápanyag megoszlását is tudni kell. Így leszel a legeredményesebb. (Pontosan erre {is} jó ez az oldal.)

Heti 3 x 45 perc könnyű sétát is nyugodtan beiktathatsz.

Legjobbakat.

Üdvözlöm.

Sajnálatos olvasni problémáját súlycsökkenéssel kapcsolatban. Látszik, hogy elszánt és akaraterőből nincs hiány. Valószínűleg az életmód programmal van Önnek problémája, mivel főleg a kalóriaszámokat helyezi előbbre. A súly csökkentésében és tartós megtartásában nem a kalóriabevitel nagysága a mérvadó, hanem a tápértékek mennyisége (szénhidrát, fehérje, zsír). Illetve az aktív sport sem mérvadó, ugyanis ha nem rendszeres és nem életünk végéig csináljuk, szervezetünk képtelen követni az ahhoz szükséges anyagcserét és energiaigényt. Tévhit, hogy sport nélkül nem lehet fogyni. Elegendő a napi 10-15 ezer lépés, ugyanis az elegendő a test normál anyagcseréjéhez. 

Tapasztalatból írom ezeket, mivel életmódváltáson vagyunk túl feleségemmel és családommal, ismerőseimmel. Akinek ajánlottuk és csináltuk ezt a programot, az 6 hét alatt 6-15 kiló közötti súlyt vesztett. Ismerősöm 95-ről 80-ra, én 82-ről 74-re, de van olyan ismerősöm lánya, aki 77-ről 55-re 18 hét (kb. 4,5 hónap alatt).

Mi már kisebb csoportokat indítottunk, és segítünk a fogyni akaróknak egy egészséges, normál életmódot kialakítani, jojó effektus nélkül, a súlycsökkentést mindenféle csodaszerek nélkül. Itt a szervezet "újraprogramozásáról" van szó, hogy tudja kezelni a szénhidrátbevitel ingadozását, és ne raktározza el azt.

Remélem tudtam segíteni Önnek, amennyiben még fennáll a súlycsökkenésében a megtorpanás, keressen bizalommal és segítünk Önnek is. Facebookon megtalálhat engem, Szombati János Sopronból. Illetve van egy Facebook csoportunk is, ahol napi szintű tanácsokat, eredményeket és haladást mutatunk meg az érdeklődőknek, programot végzőknek. A csoport neve: Jobb közérzet, jobb élet.

Talán lehet, valami más akadályozza meg a fogyást. Lehet valami egészségügyi dolog. Hasonló helyzetben voltam, nagyon kevés étvágyam volt, napi 700-800 kalóriát vittem be, mégsem fogytam, majd elmentem nőgyógyászhoz és kiderűlt, hogy cisztám van és amiatt jöttek fel rám a kilók. 

Pedig sajnos a további fogyás érdekében a kalórián is karcsúsítani kell... hetente 150 kalória mínuszt észre sem vesz az ember, de legyen száz csak....

Ahogy nagyobb súllyal az alapanyagcsere is egy magasabb számot dobott ki anno, ezáltal ahogy fogyott, csökken ez a szám és a deficitet mindig újra kell számolni az új értékekhez képest.

Alapbetegsége, testtömegének erre is visszavezethető Gauss-görbe pozíciója korlátozhatja a kalkulátor használhatóságát. Olyan tényezők, amiknek megítélése – valamint az ezeknek megfelelő diéta- és aktivitás tervezés – az Önt ismerő szakemberek kompetenciája és feladata.

Üdv, szerény véleményem az, hogy alapanyagcsere alá semmiképp nem vinném a táplálkozásból bevitt Kcal-t. Ha valakinek 1800 az alap relatíve létfontosságú energiaszükséglete, akkor megemelném 100-200 Kcal-al. Ugyanis ha alá megyünk, akkor bekapcsolhat a szervezet energiamentő üzemmódja. Ami keveset is eszel, azt elrakhatja raktárba. Szóval ebben az esetben 2000 Kcal táplálkoznék, 1800 az alap, plusz mozgással 700 Kcal-t generálnék, tehát alap 1800 +mozgás 700 = 2500 Kcal de te csak 2000 Kcal viszel be, azaz 500 Kcal deficitet hoztam létre. Persze ezeket sem fánkból kell bevinni.1 kg ember által raktározott zsír 7000 Kcal azaz 10 nap alatt lehet fogyni 5000 Kcal-t. Remélem tudtam segíteni. Szénhidrátokat mindenképp visszább kell fogni, fehérjéből se feltétlen lesz jobb ha 2-4g/ttkg viszel be.1,6-2 több nem hasznosul, szóval makrók kb 35% fehérje 15% szénhidrát 50 % egészséges zsiradék.

Köszönöm

Napi szinten sportolok és egészségesen étkezem köszi nagyon jó

Üdv., nekem 910 kcal adott meg a kalkulátor ha fogyni szeretnék, ezzel szemben figyelmeztet h 1200 kcal alá nem tanácsos menni. Akkor ez hogy van?

Ez vélhetően az alapanyagcseréjét sem fedezi. Vizsgálja felül a bevitt adatokat. Az ésszerű kitöltés a vállalásra, a fogyás szükségességére, kívánt mértékére is vonatkozik. Tartsa szem előtt az 1200 kalóriát, aktivitására helyezzen nagyobb hangsúlyt.

Üdvözlöm! A "mérsékelt" aktivitásba már belekalkulálja a rendszer a mozgással elégetett kalóriákat is? Pl. nekem 1930,77 kcal a javasolt. Viszont egy-egy futás, túra vagy séta képes elégetni 200-800 kcal-t is. Ebben az esetben ez hozzáadandó? Köszönöm szépen!

Az aktivitásokról a kalkulátor alatt olvashat. Sporttevékenység / foglalkozás többnyire vagylagos: ha Ön ülőfoglalkozású, emellett naponta sportol intenzíven, akkor aktivitása közepes, de napi 2-3 óra sport esetén akár magas is lehet. A súlyozás és besorolás az Ön döntése, melyet diétájának tapasztalatai is hangolhatnak.

Szuper!

A korábbi években használt kalkulátoraimnál mintha ez egy kissé megengedőbb értékeket adna (100-200 kalória plusz belefér). Ettől függetlenül szeretnék ennek hinni:). A korabbi években egyébként nagyon hatékonyan működött, csak olykor jön a karácsony, járványhelyzet stb., elég hízékony is vagyok. Kitartás kell hozzá, és hit, minden alkalommal próbára tette a hitemet 3-4 hét után, de kicsivel több kitartással és idővel mindig eredményre vezetett aztán, ami ki is tartott annyi ideig, hogy megérte a befektetés. Én egyébként általában hetekre lebontva számítom a kalória deficitet.

köszönöm

Napi szinten sportolok (kerékpár, torna, súlyzó) és kevesebbet eszek, mint ami a heti fél kg fogyáshoz kellene. Fogyás semmi, már fél éve.43év , 165/88 volna miből fogyni még...

Szerintem sokkal kevesebbet eszel, mint amire szüksége van a szervezetednek, nálam is ez volt, így raktározik a szervezeted, vagy redukálj a sporton vagy egyél többet. Arra is figyelj, hogy ha sokat edzel a szénhidrát 40%, fehérje 30%, zsír 30% legyen, de nem muszáj mérned, csak kb-ra lődd be a mindennapi kalóriabevitelt, és tuti meg fog indulni a fogyás is.

Nekem se nagyon segített

A főnököm is minden áldott nap lemegy a saját konditermébe, és akár másfél órán keresztül emelgeti a súlyokat, guggol, fekvőtámaszozik. Azután mindenhová autóval megy, vagyis a nap további 23 órájában ül, vagy fekszik, legjobb esetben az autóból gyalog megy az irodájába, lakásába. Ő sem képes fogyni.

Lehet h túl keveset eszel, az sem jó akkor sem indul be a fogyás.

Jó reggelt, 148 kg vagyok.
Ebben az évben 100 kg akarok lenni., ha tartom a kiszamolt kalóriát akkor sikerülhet?, milyen mozgást ajánlana számomra?

Korát, magasságát, általános egészségi állapotát nem ismerjük. A hosszú távú eredmény érdekében – véleményünk szerint – a heti 1 kg fogyást az Ön esetében sem célszerű meghaladni. Csatlakozunk olvasónkhoz, sétát javasolunk, idővel egyre hosszabbakat. Kerékpározást szabadban azonban egyelőre nem, helyette szobakerékpárt, különösen háttámlást, esetleg elliptikus trénert óvatosan, illetve úszást. Egyéb mozgásformákban ízületeit ne terhelje túl.

Én sétával vagy biciklizéssel kezdeném. Esetleg light Norbi duci tréning. Anyukám is azt csinálja, és mi már évek óta 160g diétát csinálunk, a kalóriára kevesebbet figyelünk. Esetleg ha szeretne pár tanácsot, akkor szívesen segítek, csak írjon az email címemre: v.luca1995@citromail.hu

Nagyon hasznos!

Hasznos információk.

Nagyon tetszett

Tetszik

Nagyon jó! És egyszerű könnyen áttekinthető. Sokat segít nagyon.

Üdvözletem. 41 èves nő , 52 kg - napi sport 40-60 perc + ès aktìv èletvitellel volt mire ezt az eredmènyt elèrtem 1200 bevitellel. Most kb 2 hònapig àgyba kènyszerültem. ( Max lèpèsszàmom 300/nap. Napi 900 kalòriàra àllìtsam àt az ètrendemet? Köszönöm

Igen nagyon hasznos! Sokat segített!

Gratulálok! Nagyon hasznos információ és még működik is. Köszönöm!

Kitűnő szakmai segítség! Köszönöm.

Ha híznom kell, de a zsír még tiltólistás betegség miatt, akkor ahelyett is számoljak fehérjét és szénhidrátot?

Ennyi információból ezt nem tudjuk megerősíteni. Páciensét ismerő orvos/dietetikus mérlegelheti.

Köszönöm a kiértékelést

Mi a véleményetek az un. szétválasztós diétáról? 1.nap - fehérje, hús, 2.nap - főzelék, 3.nap - szénhidrát, tészta, rizs, és így tovább. Minden 7.nap - 2kg gyümölcs. Zöldségeket közben is lehet enni köretként. 3 hónap alatt mínusz 20kg-ot ígérnek.

Nem hangzik túl jól.

Egészségesebb, a testtömeg csökkentését is elősegíteni képes táplálkozásra találta ki William Hay (Ayurvédikus és makrobiotikus elvekre rímelően), de az eltelt csaknem száz év alatt nem igazán váltotta be a hozzáfűzött reményeket. Nehezen tartható diéta, s bár egészségesebb összetevőket vonhat be az étkezésbe, más oldalról akár veszélyes kiegyensúlyozatlanságot is teremthet, például a szénhidrát anyagcsere vonatkozásában. Egyetlen tudományos vizsgálatot ismerünk, ez a fogyást illetően hatékonyságát nem igazolja (https://www.nature.com/articles/0801185).

Nagyon jó és hasznos oldal.

Majdnem jó, de "orvoslexikon"-nak nevezni egy oldalt és hülyíteni a népet nem túl szép. Nem ártana kicsit komolyabban utána nézni a dolgoknak. Nem tartják furcsának, hogy alkattól és kortól függetlenül, ha valaki fogyni akar vagy hízni akar, esetleg tartani a testsúlyt, akkor nem lehet minden esetben 55% a szénhidrát, 15% a fehérje és 30% a zsír??
A diéta elején maximum 2g/testsúlykilogramm körül legyen a szénhidrátbevitel. A fehérjebevitel kiindulásnak szintén legyen 2, de maximum 3g/testsúlykilogramm. A másik tényező amit sokan nem értenek meg: A mérleget ki kell dobni!! Nem a súly számít, hanem az alak(tükörben nézzed magad). Ha nagyon mérni akarod magad, akkor tedd centivel vagy egy régebbi ruháddal. Miért? Mert például 1kg izom 15-20%-al kisebb térfogatú, mint 1kg zsír és ugye a térfogatodat vagy alkatodat a mérleg nem érzékeli/méri!
Szóval ez a kalkulátor totál fals és attól nem lesz hiteles ha a háttérben egy orvosi köpenyben pózol egy modell.

Oldalak

Honlapunk böngészésével hozzájárul ahhoz, hogy sütiket használjunk. További információ.×