Napi kalóriaszükséglet kalkulátor

[gac]


Kapcsolódó írásunk: Kalória, kcal, cal, joule?

Adja meg a következő adatokat

Az Ön neme
Az Ön testmagassága
Az Ön testsúlya
Az Ön életkora
év
Az Ön aktivitása

Automatikus újrakalkulálás

Eredmények

BMR (alapanyagcsere, kcal)

Tápanyagszükséglet

I. Testsúlyának megőrzéséhez

Kalória (kcal) kcal
Szénhidrátok (55%) kcal = gramm
Fehérjék (15%) kcal = gramm
Zsírok (30%) kcal = gramm

II. Testsúlya csökkentéséhez

hetente*
Kalória (kcal) kcal
Szénhidrátok (55%) kcal = gramm
Fehérjék (15%) kcal = gramm
Zsírok (30%) kcal = gramm

III. Testsúlyának növeléséhez

hetente
Kalória (kcal) kcal
Szénhidrátok (55%) kcal = gramm
Fehérjék (15%) kcal = gramm
Zsírok (30%) kcal = gramm

Powered by AllNutritionals.com-Free Nutritional Health Tools

*Egy font valamivel kevesebb mint 1/2 kg (0.453 kg). Általánosságban heti kb. fél kilogramm fogyáshoz napi 500 kalóriával kevesebbel kell beérnie, heti kb. fél kilogramm hízáshoz pedig ugyancsak napi 500 kalóriával többet kell magához vennie. A kalkulátor "Testsúlya csökkentéséhez" mezőjébe törtszám is beírható, pl. 0.3 = 30 dkg (amennyiben a mellette lévő mező kg-ra van állítva).

Figyelem! Napi 1200 kalóriánál kevesebb energia bevitele, és több mint heti 1 kg fogyás célkitűzése nem javasolt!

Egészségét és fizikai kondícióját jobban szolgálja, ha – heti kb. fél kilogramm fogyás eléréséhez – energia bevitelét csak napi 250 kalóriával csökkenti, a fennmaradó 250 kalóriát pedig rendszeres testmozgással váltja ki!

A kalkulátor tájékoztató adatokat szolgáltat, eredményei szélsőértékek által nem korlátozottak, ezért – a figyelmes és ésszerű kitöltés mellett – a konkrét javallat megfogalmazása, az egyénre szabott program kidolgozása és annak felügyelete orvosi, dietetikusi közreműködést igényel!

1 kalória (kcal) = 4186 j (joule)

Kapcsolódó írásunk: Kalória, kcal, cal, joule?


Hasznosnak találja? Kérjük, nyilvánítsa ki tetszését facebook oldalunk javára. Köszönjük!
To prevent automated spam submissions leave this field empty.
Kép CAPTCHA
Kérjük, írja be a képen látható karaktereket, ügyelve a kis- és nagybetűkre.
Igen nagyon hasznos! Sokat segített!
Gratulálok! Nagyon hasznos információ és még működik is. Köszönöm!
Kitűnő szakmai segítség! Köszönöm.
Ha híznom kell, de a zsír még tiltólistás betegség miatt, akkor ahelyett is számoljak fehérjét és szénhidrátot?
Ennyi információból ezt nem tudjuk megerősíteni. Páciensét ismerő orvos/dietetikus mérlegelheti.
Köszönöm a kiértékelést
Mi a véleményetek az un. szétválasztós diétáról? 1.nap - fehérje, hús, 2.nap - főzelék, 3.nap - szénhidrát, tészta, rizs, és így tovább. Minden 7.nap - 2kg gyümölcs. Zöldségeket közben is lehet enni köretként. 3 hónap alatt mínusz 20kg-ot ígérnek.
Nem hangzik túl jól.
Egészségesebb, a testtömeg csökkentését is elősegíteni képes táplálkozásra találta ki William Hay (Ayurvédikus és makrobiotikus elvekre rímelően), de az eltelt csaknem száz év alatt nem igazán váltotta be a hozzáfűzött reményeket. Nehezen tartható diéta, s bár egészségesebb összetevőket vonhat be az étkezésbe, más oldalról akár veszélyes kiegyensúlyozatlanságot is teremthet, például a szénhidrát anyagcsere vonatkozásában. Egyetlen tudományos vizsgálatot ismerünk, ez a fogyást illetően hatékonyságát nem igazolja (https://www.nature.com/articles/0801185).
Nagyon jó és hasznos oldal.
Majdnem jó, de "orvoslexikon"-nak nevezni egy oldalt és hülyíteni a népet nem túl szép. Nem ártana kicsit komolyabban utána nézni a dolgoknak. Nem tartják furcsának, hogy alkattól és kortól függetlenül, ha valaki fogyni akar vagy hízni akar, esetleg tartani a testsúlyt, akkor nem lehet minden esetben 55% a szénhidrát, 15% a fehérje és 30% a zsír?? A diéta elején maximum 2g/testsúlykilogramm körül legyen a szénhidrátbevitel. A fehérjebevitel kiindulásnak szintén legyen 2, de maximum 3g/testsúlykilogramm. A másik tényező amit sokan nem értenek meg: A mérleget ki kell dobni!! Nem a súly számít, hanem az alak(tükörben nézzed magad). Ha nagyon mérni akarod magad, akkor tedd centivel vagy egy régebbi ruháddal. Miért? Mert például 1kg izom 15-20%-al kisebb térfogatú, mint 1kg zsír és ugye a térfogatodat vagy alkatodat a mérleg nem érzékeli/méri! Szóval ez a kalkulátor totál fals és attól nem lesz hiteles ha a háttérben egy orvosi köpenyben pózol egy modell.
Nem szép dolog butaságokra hivatkozva "hülyítéssel" vádolni másokat. A fogyáshoz igazából egyetlen dolog kell, ez pedig a kalória deficit. A makrók arányai az egészség megőrzése miatt számítanak és az egészséges táplálkozáshoz a szénhidrát 55% kell bizony. Te sem gondolod komolyan, hogy pl 3000 kcal létfenntartó energia szükséglet esetén 2000 kcal bevitellel nem fogyok, ha a szénhidrát több mint 2 vagy 3g/tskg. Ez jókora butaság!
Köszönjük a hozzászólását. Változtatás nélkül tettük közzé. Figyelmébe ajánljuk az itt korábban leírtakat és megvitatottakat.
Köszönöm, nagyon hasznos
Köszi
Hasznos..
Koszonom a kiertekelest
Ügyes, használható kalkuláció.
Hasznosnak találtam,de jó lenne többet tudni.
61 éves nő vagyok, 163 cm, 70 kg súlyú. 2-3 kg- ot szeretnék fogyni de sportolni nem nagyon tudok, mert 2 porckorong sérvem van. Minden nap vegzem a deréktornát, nyújtógyakorlatokat és sétálok. Szeretném tudni, hogy mennyi legyen a napi caloria bevitelem, ill. mennyit kell ledolgoznom. Köszönettel várom véleményét. Boldog karácsonyt! :)
A séta hosszát és intenzitását érdemes növelni, egyebekben a kalkulátor és a már itt leírtak irányadóak. Orvosát, gyógytornászát érdemes kérdezni arról, hogy milyen más mozgásformát, sportágat javasolnak, és abban mire kell ügyelnie (például úszás).
Precíz kalkulátor, és mindenképpen arra ösztönöz, hogy nagy figyelmet fordítsak a táplálkozásomra. Kissé túlsúlyos vagyok 8-10 kg-tól szeretnék megszabadulni, de csak fokozatosan. Többször olvastam mostanában arról, hogy a GI, illetve GL alapú táplálkozás nem teljesen jó, mert nem veszi figyelembe az "izulinválaszt", vagyis egyes élelmiszerek saját GI-jük alapján várhatótól lényegesen nagyobb vagy kevesebb inzulin termelődést váltanak ki. Erről még nem találtam részletesebb leírást, táblázatot, ajánlást, esetleg számításokat, viszont nagyon érdekelne.
Én 54 éves vagyok és 120 kg. Orvosom heti fél kilogramm fogyást javasolt. Táblázatba vezetem 2 hónapja minden nap reggel és este a súlyomat. A reggeli mérlegelést a szabályoknak megfelelően végzem. Minden éjszaka a súlyomból veszítek heti átlagolásban naponta 2,4 kilogrammot. Ez normális ? Illetve ha elkezdem a fogyókúrát akkor egy ilyen nagy testnél először a víz megy el de mennyi ? A BMR kalkulátorok 2600-2700 kalóriát ír ki súlytartáshoz. A 2 hónapi tapasztalatom 3400 kalória amivel tudom tartani a súlyomat. Tehát a kérdéseimre kérem válaszoljon már és arra is hogyan kezdjem el ezt az egészet. Köszönöm.
Éjjel egy átlagos testtömegű, alkatú ember 300-400 kalóriát éget el 7-8 órás alvása során. Az elveszített tömeg a szervezet anyagcseréjétől függ, akár 80%-a víz, ez jórészt az izzadásból, légzésből származik. Ezen felül(!) csökken a tömeg egy vagy több éjszakai vizeletürítéssel. Az anyagcserét befolyásolhatja az utoljára fogyasztott táplálék minősége, szénhidráttartalma, időpontja, az alvásminőség, a környezeti hőmérséklet stb. Nem ismerjük Önt, kérdéseire felelősen az Ön egészségügyi előzményét, jelenlegi státuszát ismerő orvosának kell válaszolnia.
Érdekes
Sajnos kezdödö cukrot észleltek nálam. Orvosom elöször diétát rendelt mivel a vérvételem dec 4 lesz. Sajnos nem tudom pontosan milyen diétát kell tartanom. Ebben kérném a segitségüket.
Meghatározása orvosi, dietetikusi feladat. Általánosságban kerülnie kell a szénhidrátokat, erről tápanyagtáblázatainkban tájékozódhat. Különösen kerülnie kell a finomított cukrokat, a háztartásokban közönségesen használt kristály- és porcukrot, nádcukrot, barnacukrot, ezekkel édesített süteményeket, édesipari termékeket, fehér kenyeret stb. Kulcs a lassabb felszívódás és az alacsonyabb glikémiás index, ezzel kíméli a hasnyálmirigyet, kiegyensúlyozottabbá teszi az anyagcserét. Figyelje, hogy a termékekben mennyi szénhidrát van, azon belül mennyi a finomított cukrok mennyisége, hányada. Túlsúly esetén fogyás szükséges.
Szeretnék tartósan fogyni...
Ennek kulcsa a bejáratott, fegyelmezett diéta a fogyás sürgetése nélkül. Heti fél kg hosszabb távon tartósabb, könnyebben megőrizhető eredményt hoz. Ideális esetben rendszeres testmozgással.
A rendszeres testmozgás alatt érthető heti 4-5 alkalommal 1-1,5 óra laza séta?
Igen, közelebb a 1,5 órához, 1 óra esetén kicsit tempósabban.
43 éves féri vagyok, 172 magas, jelenleg 76,5 kiló. Kb. 6 hete kezdtem diétázni, életmódot váltani, 80 kilóról indulva. 7 hét alatt szerettem volna 5-6 kilót fogyni. Azóta heti átlag 5000 kalóriányi nagyon intenziv kardio edzést végzek (átlagosan napi 60p), napi 1500-1600 kalóriányi tápanyag bevitel mellett. Mind a bevitelt, mind a sportolást pontosan mérek/számítok. Bevitel szempontjából nagyjából 40% SZH, 30% fejérje, 30% Zsírt próbálok tartani. Számításom szerint az átlagos napi kalória deficitem kb 900 - és zavar, hogy a 0,7 kg-os tervezett heti súlycsökkenést se tudom elérni ezzel az óriási extra sporttevékenyéggel,, holott a táblázat alapján heti 1-2 óra mérsékelt mozgással is el kellene érnem a 0,7-et. Hol lehet a tévedés?
Nagyon különbözőek vagyunk, így a kalkulátor célszerűen átlagol, szélsőbb értékű élettani viszonyokat, alkati variabilitást, alacsonyabb alapanyagcserét stb. nem feltétlenül fed le. Emellett étkezési-étrendi probléma, akár kései étkezés is állhat a háttérben. Bizonyos esetekben a szénhidrát arány csökkentése, a zsír növelése célravezető lehet, ebben dietetikus véleményére támaszkodhat.
Jó napot! 35 éves vagyok 63 kg! Pár hónapja 58 kg voltam! Sajnos sok mindenen keresztül mentem! Volt egy agyi inkfartusom ami most derült ki! Sérült agyálományom van ami a végtagokra hat ki! Izom fájdalom miatt szednem kell neuropátiás fájdalomcsillapítót! Valószínűnek tartom hogy a hízás attól lehet! Naponta 1 órát kerékpározok! Kocsim nincs így sokat sétálok is! Napi kalóriám nézem egy hónapja 1300 kalória amit maximum be viszek! De nem fogyok! Ügyelek a szénhidrátra és cukrosat se eszek iszom! 4-5kg ot szeretnék fogyni! Mit csinálok rosszul?
Aktuális egészségügyi állapot, gyógyszerek valóban befolyásolhatják az anyagcserét, az alapanyagcserét, hormonális státuszt, reaktivitást stb. Ezek elemzése túlhaladja fórumunk kereteit. Dietetikus segítségét érdemes kérnie.
108kg, 178cm, 23 eves vagyok, 71 napja kezdtem a sulycsokkentest 117 kilorol. Azota szamolom a kaloriakat es heti 4x jarok edzeni (testepites, ez utan 10 perc levezeto cardio). Eddig kb. annyit ettem amit a kalkulatorom kiszamolt (edzes nelkuli napokon 2200-2300 kcal, edzos napokon 700-al tobbet). Az lenne a kerdesem, hogy ha lecsokkentem a bevitel mennyiseget napi 1500-1800 kcal koze azzal okozhatok tobb problemat mint pozitiv dolgot? Par napja ennyit viszek be es ugy erzem, hogy ehseg szempontjabol ki tudom birni, mert ilyenkor bekapok egy gyumolcsot vagy extrudalt kenyeret meg egy pohar vizet es hamar el is mulik. Mas szempontbol lehet ez negativ hatassal ram?
Az ajánlásunktól távol van, élettanilag nem javasoljuk. Hosszabb távon, türelemmel, kitartással, jelenlegi fogyási ütemével jó úton jár, tartós eredményt érhet el.
Az volna kérdésem...mi az amit fogyasszak..? hogy ezt a kalória mennyiséget tudjam tartani?
Tápanyagtáblázatainkat ajánljuk figyelmébe.
Szuper
52 éves nő vagyok 150 cm 56 kg. Fizikai munkát végzek ami igencsak megmozgat. A napi lépéseim száma 19 000 - 25 000 között mozog megspékelve lépcsőkkel súlyokkal és intenzív testmozgással... 13-14 órában.. . Nem igazán tudom hogy ezt miként számoljam ki, mert ez nem egy fél órás futópad vagy szobabicikli.
A nagyon magas kategóriát javasolnánk.
nem hinnem hogy 55% ch, 15% feherje es 30% zsir fogyashoz vezetne.
Tiszteletben tartjuk a véleményét. Figyelmébe ajánljuk a hozzászólásokat, tanácsainkat.
Ez a trehányság irritáló... 1) Olyan nincs, hogy testsúly! A kg a TÖMEG mértékegysége! 2) A kalória (energia elavult mértékegysége) jele NEM a kcal; hanem a cal (calorie). A kcal jelentése kilo-kalória. Annak a pici k betű nem véletlenül van ott. 3) 1 kalória NEM 4184 J, hanem 4,186 J
Kedves qwertz... Kérjük olvassa el a kalkulátor alján jelzett kapcsolódó írásunkat. Nem véletlenül van ott.
nagyon jó
16 éves vagyok 60 kilogramm és 178 centiméter. Nap 1.5 óra intenzív mozgás 3-4 óra egyéb(foci barátokkal, biciklizés). Hízni szeretnék már régóta de sejtelmem sincs hol kezdjem.
Határozza meg kalkulátorunkkal, hogy mennyi plusz kalóriára lenne szüksége. A főétkezések között több kisebb, összetett szénhidrátokban gazdag, roboráló étkezés javasolt. Chips, gumicukor, kóla és hasonlók kerülendők. Energiaszeletek, banán, diófélék, olajos magvak, "diákcsemege", tiszta csokoládé beilleszthető, tartson magánál. Fehérjeszükséglete is magasabb lehet, folyadékbevitelére is ügyeljen. Továbbiak dietetikustól.
66 éves 175 magas es 105 kilogram vagyok szeretnék lefogyni, de nem megy és szívbeteg vagyok.

Oldalak







Honlapunk böngészésével hozzájárul ahhoz, hogy sütiket használjunk. További információ.×