Kálciumszegény étrend

[gac]

4624

FIGYELEM! A fenti étrend bevezetésére orvosi javaslat alapján, dietetikussal történő konzultációt követően kerülhet sor.

 

HÉTFŐ

Reggeli: tea, 1 db zsemle,10g margarin, 50g cserkészkolbász, mustár
Tízórai: 50g alma
Ebéd: csirkeaprólék leves (100g csirke, 10g sárgarépa, 20g fehérrépa), sült csirke (150g) sült burgonyával (200g), uborkasalátával (150g)
Uzsonna: 50g burgonyás kenyér, 10g margarin, 50g kenőmájas
Vacsora: sertéssült (80g) párolt vegyes körettel (50g kukorica, 100g karfiol, 50g zöldbab)

(össz. kb. 180mg kálcium)

 

KEDD

Reggeli: tea, 50g burgonyás kenyér, 10g margarin, 50g sovány gépsonka, 50g zöldpaprika
Tízórai: 50g háztartási keksz
Ebéd: frankfurti leves (40g virsli, 50g kelkáposzta, 10g vöröshagyma,10g tejföl, 8g liszt), 1 db sajtos rúd
Uzsonna: 50g alma
Vacsora: vagdalt (50g marhahús, fél tojás, 10g vöröshagyma), tökfőzelék (200g tök, 10g liszt, 10g vöröshagyma, 10g tejföl)

(össz. kb. 175mg kálcium)

 

SZERDA

Reggeli: tea, 50g burgonyás kenyér, 10g margarin, 50g olasz felvágott
Tízórai: paradicsomlé (1dl)
Ebéd: spárgaleves (70g spárga, 7g olaj, 20g tejföl, 12g liszt), natúr sertésszelet (100g sovány sertéshús, 8g liszt, 7g olaj) párolt rizzsel (50g), főtt kukoricával (50g)
Uzsonna: mézes zsemle (1db zsemle, 20g méz)
Vacsora: paprikás krumpli (200g burgonya, 20g vöröshagyma)

(össz. kb. 155mg kálcium)

 

CSÜTÖRTÖK

Reggeli: tea, 100g burgonyás kenyér, 10g margarin,1db virsli
Tízórai: rostos őszibaracklé (2dl)
Ebéd: párolt sertésszelet (100g) kelbimbó főzelékkel (100g kelbimbó, 90g burgonya, 7g olaj, 8g liszt)
Uzsonna: 100g cseresznye
Vacsora: tyúkhúsleves (100g tyúkhús, 40g sárgarépa, 30g fehérrépa, 20g paradicsom, 10g karalábé, 10g vöröshagyma), paradicsommártás (200g friss paradicsom, 7g olaj, 10g vöröshagyma, 10g liszt)

(össz. kb. 170mg kálcium)

 

PÉNTEK

Reggeli: tea, 50g burgonyás kenyér, 80g mortadella
Tízórai: 50g háztartási keksz
Ebéd: sertéspörkölt (100g sertéshús, 10g vöröshagyma, 7g olaj) krumplifőzelékkel (150g burgonya, 15g vöröshagyma, 7g olaj, 20g tejföl,10g liszt)
Uzsonna: rostos meggylé (1dl)
Vacsora: 1db tükörtojás, 150g karfiol

(össz. kb. 165mg kálcium)

 

SZOMBAT

Reggeli: tea, 1db zsemle,70g debreceni
Tízórai: 70g alma
Ebéd: húsleves (100g marhahús, 20g sárgarépa, 20g fehérrépa, 10g karalábé, 10g vöröshagyma), lucskoskáposzta-főzelék (160g fejeskáposzta, 7g étolaj, 10g vöröshagyma, 10g liszt)
Uzsonna: rostos sárgabaracklé (1dl)
Vacsora: sertéssült (100g sertéshús, 7g olaj), krumplisalátával (200g burgonya, 10g vöröshagyma)

(össz. kb. 175mg kálcium)

 

VASÁRNAP

Reggeli: tea, 50g burgonyás kenyér, 10g margarin, 50g téliszalámi
Tízórai: rostos őszibaracklé (1dl)
Ebéd: natúr máj (100g marhamáj, 10g liszt, 8g olaj) burgonyával (150g), uborkasalátával (100g)
Uzsonna: 100g cseresznye
Vacsora: 1db zsemle, 100g füstölt sonka, fejessaláta (100g)

(össz. kb. 155mg kálcium)

 


Hasznosnak találja? Kérjük, nyilvánítsa ki tetszését facebook oldalunk javára. Köszönjük!
To prevent automated spam submissions leave this field empty.
Kép CAPTCHA
Kérjük, írja be a képen látható karaktereket, ügyelve a kis- és nagybetűkre.







Honlapunk böngészésével hozzájárul ahhoz, hogy sütiket használjunk. További információ.×