Napi kalóriaszükséglet kalkulátor



Kapcsolódó írásunk: Kalória, kcal, cal, joule?

Adja meg a következő adatokat

Neme:
Testmagassága:
Tömege:
Életkora:
év
*Aktivitása:

Automatikus újrakalkulálás

 

Eredmények

BMR (alapanyagcsere, kcal)

 

Tápanyagszükséglet

 

Testtömege megőrzéséhez

Kalória (kcal) kcal
Szénhidrátok (55%) kcal = gramm
Fehérjék (15%) kcal = gramm
Zsírok (30%) kcal = gramm

 

Testtömege csökkentéséhez

hetente*
Kalória (kcal) kcal
Szénhidrátok (55%) kcal = gramm
Fehérjék (15%) kcal = gramm
Zsírok (30%) kcal = gramm

Testtömege növeléséhez

hetente
Kalória (kcal) kcal
Szénhidrátok (55%) kcal = gramm
Fehérjék (15%) kcal = gramm
Zsírok (30%) kcal = gramm

 

 

*Jellemző aktivitások:

Csekély – nem sportoló, ülőfoglalkozású
Mérsékelt – heti 1-2 óra sport, szellemi foglalkozású
Közepes – heti 2-3 óra sport, könnyű fizikai munka
Átlagon felüli – rendszeres intenzív sport, fizikai munkakör
Nagyon magas – intenzív sport naponta, nehéz fizikai munka

*Egy font valamivel kevesebb mint 1/2 kg (0.453 kg). Általánosságban heti kb. fél kilogramm fogyáshoz napi 500 kalóriával kevesebbel kell beérnie, heti kb. fél kilogramm hízáshoz pedig ugyancsak napi 500 kalóriával többet kell magához vennie. A kalkulátor "Testtömege csökkentéséhez" mezőjébe törtszám is beírható, pl. 0.3 = 30 dkg (amennyiben a mellette lévő mező kg-ra van állítva).

Figyelem! Napi 1200 kalóriánál kevesebb energia bevitele, és több mint heti 1 kg fogyás célkitűzése nem javasolt!

Egészségét és fizikai kondícióját jobban szolgálja, ha – heti kb. fél kilogramm fogyás eléréséhez – energiabevitelét csak napi 250 kalóriával csökkenti, a fennmaradó 250 kalóriát pedig rendszeres testmozgással váltja ki!

A kalkulátor tájékoztató adatokat szolgáltat, eredményei szélsőértékek által nem korlátozottak, ezért – a figyelmes és ésszerű kitöltés mellett – a konkrét javallat megfogalmazása, az egyénre szabott program kidolgozása és annak felügyelete orvosi, dietetikusi közreműködést igényel!  Fordítás, adaptáció és iránymutatás: orvosiLexikon.hu

1 kalória (kcal) = 4186 j (joule)

* * *

A hozzászólásokat átmenetileg lezártuk. A meglévőkben értékes tartalmat találnak, ajánljuk a mélyebb visszaolvasást figyelmükbe (navigáció a képernyő alján).

Kapcsolódó írásunk: Kalória, kcal, cal, joule?

Segítség az orvosiLexikon.hu-nak: 

Oldalunkon nincsenek fizetett hirdetések. Ha a tartalmat hasznosnak találta, kérjük nyilvánítsa ki tetszését facebook oldalunk javára! Köszönjük!

Nekem is ilyen alacsony, és én sem értem. Most akkor mennyit egyek? És ez csak fél kiló fogyás....egy kilót mi nem tudunk fogyni????

A kalória kalkulátorra támaszkodva 2016 aug.15.-2018 jan 15.-ig 172 kg-ról 136 kg-ra sikerült
lefogynom.Rendszeres laborvizsgálatok.:minden eredményem látványosan javult.
Cukor 4.5, vérnyomás 130/80 tartósan .
K.Elek

Önök szerint a heti 3 alkalommal történő CrossFit edzés mellett, ha fogyni szeretnék, de célom, hogy csekély izomvesztést érjek el, alkalmazható a 34%f-43%sz-23%zs-os arány (ún. szénhidrátszegény étrend) 2.000 kcal-ra beállítva v. egészségkárosító hatása lehet? (30/f, 190 cm/102 kg, magas vérnyomás)

Ez a kombináció nem tűnik szerencsésnek, különösen a CrossFit – magas vérnyomás relációjában. Előzetes orvosi vizsgálat és konzultáció javasolt.

Fogyás heti 0.5

Kipróbálom, vajon használ e?

Tetszik, köszönöm!
A számolás alapján a testsúlyom megőrzéséhez napi 1951,68 kcal szükséges.
(Férfi, 180 cm, 76 kg, 65 év, ülőfoglalkozás.)
Szénhidrátok (55%) 268,36 = gramm
Fehérjék (15%) = 73,19 gramm
Zsírok (30%) = 65,05 gramm
Jól olvasom, hogy napi kb. 1/4 kg kenyér és kb. 15 dkg felvágottal bevittem a teljes energia szükségletet?
Válaszát előre is köszönöm.
Miklós

A 268,36 gramm az a makrotápanyag súlya és nem a készterméké (mint pl. az említett kenyér).

Túl sok energiát tulajdonít a kenyérnek/felvágottnak. Tápanyagtáblázatainkat ajánljuk a figyelmébe.

Nincs is ennél jobb kalkulátort az interneten! Évek óta ismerem és használom. Csak ajánlani tudom mindenkinek, köszönöm!

Te jó ég. Ez rettenetesen müködik. Regota stagnált a sulyom. Sehogy se ertem el a 66kg kuszob alá menést es mar kezdett szertefoszlani a remény hogy valaha visszanyerem 2 szülésem utan evekkel az 58-59kilos regi versenysulyom. (85röl indultam......)És a számolgatással azonnal megindult a maradek suly tavozasa es a fogyás. 2het alatt bele lehet jonni a szamolasba is. Fantasztikus.

67 évesen a fogyókúrás diétát mennyire tolerálja a szervezetünk...

Dietetikussal és/vagy háziorvossal érdemes megvitatni, aki az egészségi állapot, az esetleges kórelőzmény figyelembevételével mérlegelhet. Túlsúly esetén az ésszerű diétának idősebb korban is egyértelmű a hozadéka. Magunk részéről a lassan járj, tovább érsz megközelítést javasolnánk.

Mi a helyzet a szénhidrát -fehérje aránnyal? Szinte minden más fogyókúrás cikk kiemeli, hogy az napi össz energiaértéken belül csökkenteni kell a szénhidrátok arányát a fehérjék javára. (A maradék szénhidrát is lehetőleg rostos, lassan emésztődő legyen, de ne menjünk 100g/nap szénhidrát bevitel alá, mert az meg egyéb problémákat okoz!) Miért az 55-15-30%-os (szénhidrát-fehérje-zsír) arány a javasolt?

Szakmai körökben vegyes a megítélése. A sok helyütt emlegetett 40-30-30% alkalmazásának csekély további hozadéka helyett inkább némi testmozgást javasolnak. Noha a több fehérje segít a jóllakottság érzésének könnyebb elérésében, élettanilag kevésbé kiegyensúlyozott, a kívánt és elért testtömeg megőrzése nagyobb kihívás. Valóban, a túl kevés szénhidrát fogyasztása kerülendő, az elfogyasztott szénhidrát összmennyiségén belül a finomítottak aránya csökkentendő – akár fogyókúrázunk, akár nem. A téma messzire vezet, körbejáráshoz átfogó cikk megírását tervezzük.

A 40 + 40 + 30 = 110. Erdekelne melyik arány lett elirva?

Köszönjük! :)

Igazán remek kalkulátor.

Itt mikor az ember beírja a saját testsúlyát a kalkulátor nem tud számolni az izom és a zsír arányával. Mi alapján számolja ki akkor a napi kalóriaszükségletem? Én a testtömeg indexben nem hiszek. Sok izmos ember van akit az alapján elhízottak közé lehetne sorolni.

Igaz, hogy az izmos emberek nagyobb súlyúak, de a kalkulátor a napi sport időtartamát is kérdezi és ennek megfelelően számol. Aki izmos és nem hájas, az amúgy sem akar fogyókúrázni, szal be se lép az oldalra elvileg, legfeljebb kíváncsiságból.

köszönöm a segitséget csak 1 bajom van nem vagyok kitarto.

Szerintem ebben semmi megfogalmazási hiba nincsen, mértékegység mint cím, és utána a mennyiség. Vagy ha jobban tetszik például VOLT: 500KV (elektromos feszültség esetében). Igaz a címben a kalória helyett lehetett volna energiát írni de az meg túl tág fogalom.

Mi van akkor ha nekem azt írja hogy a testsúlyom csökkentéséhez 3250kaloriát kell bevinnem egy nap de én csak max 1200kaloriát viszek be 5 étkezéssel egy nap?Akkor ez azt jelenti hogy többet fogok fogyni vagy a szervezetem azt érzi hogy éhezem és elkezd raktározni?

Többet fogy. A számokat nézve azonban veszélyeztetheti az egészségét.

melyik megvonás jelent nagyobb fogyást: 100 g zsír vagy 100 g szénhidrát

Noha a zsír energiatartalma magasabb, kutatások szerint a finomított szénhidrátok megvonása mind a testtömeg csökkentése, mind egyéb élettani szempontokból kedvezőbb.

Köszönöm, hasznos

Valóban nagyon hasznos kis kalkulátor, köszönöm szépen!

Minden élelmiszer csomagolásán ott van, hogy "INBE napi 2000 kcal-ás étrendet figyelembe véve"... Még szerencse, hogy nem veszem figyelembe. 3659,01 jött ki!

Új év,Új én reményében érdekelne,hogy mire is kéne jobban figyelnem.

A cikk hasznos és jó, mindössze egyetlen következetes hiba van benne. A "kalória" szót mindenhol "kilokalória" értelemben használja.
A "kalória" az "cal", ennek az ezerszerese a "KILOkalória", azaz "kcal". 1 kalória = 4,186 J, tehát 1000 kalória (ami 1 kcal) = 4186 J.

Kedves Balázs,
következetesség van, hiba nincs. Kérjük olvassa el alábbi cikkünket:
http://orvosilexikon.hu/cikkek/kaloria-kcal-cal-joule

Attól még hiba, hogy sokan így nevezik.
Gondolom ehhez a "közhasználathoz" kellett a sok hibás angol fordítás, amelyek nem vettek tudomást a Cal és a cal közötti különbségekről.
A piacon is keverjük a súlyt a tömeggel, de egy szakmai cikkben illene megfelelő mértékegységeket használni! Jelen esetben legalább azt jó tudni, hogy a szerzők értik a különbséget :) csak valamiért nem tartják fontosnak az egzaktságot :(

Megértjük aggályait, de ne legyen szomorú. Noha a használhatóság és összevethetőség okán a szigorú mértékegység megközelítés háttérbe szorulhat, jelzett cikkünk tudományos igénnyel világít rá a visszásságra.

Hízásra szeretnék törekedni!

A kalkulátor ehhez is segítséget nyújt.

A rizs szénhidrát. De van benne fehérje is. Az a fehérje is beleszámít a 15% fehérjébe?

Igen, beleszámít :)

Természetesen. A fehérjehányad a rizs fajtájától is függ.

Hasznos, a kalkulációk felhasználásával 15 hét alatt 17 kg-t fogytam.

Remek információk a fogyáshoz és az elért testsúly (tömeg) megtartásához!!

Nagyon hasznos!

Oldalak

Honlapunk böngészésével hozzájárul ahhoz, hogy sütiket használjunk. További információ.×