Napi kalóriaszükséglet kalkulátor



Kapcsolódó írásunk: Kalória, kcal, cal, joule?

Adja meg a következő adatokat

Neme:
Testmagassága:
Tömege:
Életkora:
év
*Aktivitása:

Automatikus újrakalkulálás

 

Eredmények

BMR (alapanyagcsere, kcal)

 

Tápanyagszükséglet

 

Testtömege megőrzéséhez

Kalória (kcal) kcal
Szénhidrátok (55%) kcal = gramm
Fehérjék (15%) kcal = gramm
Zsírok (30%) kcal = gramm

 

Testtömege csökkentéséhez

hetente*
Kalória (kcal) kcal
Szénhidrátok (55%) kcal = gramm
Fehérjék (15%) kcal = gramm
Zsírok (30%) kcal = gramm

 

Testtömege növeléséhez

hetente
Kalória (kcal) kcal
Szénhidrátok (55%) kcal = gramm
Fehérjék (15%) kcal = gramm
Zsírok (30%) kcal = gramm

 

Powered by AllNutritionals.com-Free Nutritional Health Tools

 

*Jellemző aktivitások:

Csekély – nem sportoló, ülőfoglalkozású
Mérsékelt – heti 1-2 óra sport, szellemi foglalkozású
Közepes – heti 2-3 óra sport, könnyű fizikai munka
Átlagon felüli – rendszeres intenzív sport, fizikai munkakör
Nagyon magas – intenzív sport naponta, nehéz fizikai munka

*Egy font valamivel kevesebb mint 1/2 kg (0.453 kg). Általánosságban heti kb. fél kilogramm fogyáshoz napi 500 kalóriával kevesebbel kell beérnie, heti kb. fél kilogramm hízáshoz pedig ugyancsak napi 500 kalóriával többet kell magához vennie. A kalkulátor "Testtömege csökkentéséhez" mezőjébe törtszám is beírható, pl. 0.3 = 30 dkg (amennyiben a mellette lévő mező kg-ra van állítva).

Figyelem! Napi 1200 kalóriánál kevesebb energia bevitele, és több mint heti 1 kg fogyás célkitűzése nem javasolt!

Egészségét és fizikai kondícióját jobban szolgálja, ha – heti kb. fél kilogramm fogyás eléréséhez – energiabevitelét csak napi 250 kalóriával csökkenti, a fennmaradó 250 kalóriát pedig rendszeres testmozgással váltja ki!

A kalkulátor tájékoztató adatokat szolgáltat, eredményei szélsőértékek által nem korlátozottak, ezért – a figyelmes és ésszerű kitöltés mellett – a konkrét javallat megfogalmazása, az egyénre szabott program kidolgozása és annak felügyelete orvosi, dietetikusi közreműködést igényel!  Fordítás, adaptáció és iránymutatás: orvosiLexikon.hu

1 kalória (kcal) = 4186 j (joule)

* * *

A hozzászólásokban értékes tartalmat találnak, ajánljuk a mélyebb visszaolvasást figyelmükbe (navigáció a képernyő alján). A jövőben a "Fogynék, hogyan érhetem el, milyen az aktivitásom?" jellegű kérdésekre nem áll módunkban reagálni.

Kapcsolódó írásunk: Kalória, kcal, cal, joule?

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
To prevent automated spam submissions leave this field empty.
Kép CAPTCHA
Kérjük, írja be a képen látható karaktereket, ügyelve a kis- és nagybetűkre.

Te jó ég. Ez rettenetesen müködik. Regota stagnált a sulyom. Sehogy se ertem el a 66kg kuszob alá menést es mar kezdett szertefoszlani a remény hogy valaha visszanyerem 2 szülésem utan evekkel az 58-59kilos regi versenysulyom. (85röl indultam......)És a számolgatással azonnal megindult a maradek suly tavozasa es a fogyás. 2het alatt bele lehet jonni a szamolasba is. Fantasztikus.

67 évesen a fogyókúrás diétát mennyire tolerálja a szervezetünk...

Dietetikussal és/vagy háziorvossal érdemes megvitatni, aki az egészségi állapot, az esetleges kórelőzmény figyelembevételével mérlegelhet. Túlsúly esetén az ésszerű diétának idősebb korban is egyértelmű a hozadéka. Magunk részéről a lassan járj, tovább érsz megközelítést javasolnánk.

Mi a helyzet a szénhidrát -fehérje aránnyal? Szinte minden más fogyókúrás cikk kiemeli, hogy az napi össz energiaértéken belül csökkenteni kell a szénhidrátok arányát a fehérjék javára. (A maradék szénhidrát is lehetőleg rostos, lassan emésztődő legyen, de ne menjünk 100g/nap szénhidrát bevitel alá, mert az meg egyéb problémákat okoz!) Miért az 55-15-30%-os (szénhidrát-fehérje-zsír) arány a javasolt?

Szakmai körökben vegyes a megítélése. A sok helyütt emlegetett 40-30-30% alkalmazásának csekély további hozadéka helyett inkább némi testmozgást javasolnak. Noha a több fehérje segít a jóllakottság érzésének könnyebb elérésében, élettanilag kevésbé kiegyensúlyozott, a kívánt és elért testtömeg megőrzése nagyobb kihívás. Valóban, a túl kevés szénhidrát fogyasztása kerülendő, az elfogyasztott szénhidrát összmennyiségén belül a finomítottak aránya csökkentendő – akár fogyókúrázunk, akár nem. A téma messzire vezet, körbejáráshoz átfogó cikk megírását tervezzük.

A 40 + 40 + 30 = 110. Erdekelne melyik arány lett elirva?

Köszönjük! :)

Igazán remek kalkulátor.

Itt mikor az ember beírja a saját testsúlyát a kalkulátor nem tud számolni az izom és a zsír arányával. Mi alapján számolja ki akkor a napi kalóriaszükségletem? Én a testtömeg indexben nem hiszek. Sok izmos ember van akit az alapján elhízottak közé lehetne sorolni.

Igaz, hogy az izmos emberek nagyobb súlyúak, de a kalkulátor a napi sport időtartamát is kérdezi és ennek megfelelően számol. Aki izmos és nem hájas, az amúgy sem akar fogyókúrázni, szal be se lép az oldalra elvileg, legfeljebb kíváncsiságból.

köszönöm a segitséget csak 1 bajom van nem vagyok kitarto.

Szerintem ebben semmi megfogalmazási hiba nincsen, mértékegység mint cím, és utána a mennyiség. Vagy ha jobban tetszik például VOLT: 500KV (elektromos feszültség esetében). Igaz a címben a kalória helyett lehetett volna energiát írni de az meg túl tág fogalom.

Mi van akkor ha nekem azt írja hogy a testsúlyom csökkentéséhez 3250kaloriát kell bevinnem egy nap de én csak max 1200kaloriát viszek be 5 étkezéssel egy nap?Akkor ez azt jelenti hogy többet fogok fogyni vagy a szervezetem azt érzi hogy éhezem és elkezd raktározni?

Többet fogy. A számokat nézve azonban veszélyeztetheti az egészségét.

melyik megvonás jelent nagyobb fogyást: 100 g zsír vagy 100 g szénhidrát

Noha a zsír energiatartalma magasabb, kutatások szerint a finomított szénhidrátok megvonása mind a testtömeg csökkentése, mind egyéb élettani szempontokból kedvezőbb.

Köszönöm, hasznos

Valóban nagyon hasznos kis kalkulátor, köszönöm szépen!

Minden élelmiszer csomagolásán ott van, hogy "INBE napi 2000 kcal-ás étrendet figyelembe véve"... Még szerencse, hogy nem veszem figyelembe. 3659,01 jött ki!

Új év,Új én reményében érdekelne,hogy mire is kéne jobban figyelnem.

A cikk hasznos és jó, mindössze egyetlen következetes hiba van benne. A "kalória" szót mindenhol "kilokalória" értelemben használja.
A "kalória" az "cal", ennek az ezerszerese a "KILOkalória", azaz "kcal". 1 kalória = 4,186 J, tehát 1000 kalória (ami 1 kcal) = 4186 J.

Kedves Balázs,
következetesség van, hiba nincs. Kérjük olvassa el alábbi cikkünket:
http://orvosilexikon.hu/cikkek/kaloria-kcal-cal-joule

Attól még hiba, hogy sokan így nevezik.
Gondolom ehhez a "közhasználathoz" kellett a sok hibás angol fordítás, amelyek nem vettek tudomást a Cal és a cal közötti különbségekről.
A piacon is keverjük a súlyt a tömeggel, de egy szakmai cikkben illene megfelelő mértékegységeket használni! Jelen esetben legalább azt jó tudni, hogy a szerzők értik a különbséget :) csak valamiért nem tartják fontosnak az egzaktságot :(

Megértjük aggályait, de ne legyen szomorú. Noha a használhatóság és összevethetőség okán a szigorú mértékegység megközelítés háttérbe szorulhat, jelzett cikkünk tudományos igénnyel világít rá a visszásságra.

Hízásra szeretnék törekedni!

A kalkulátor ehhez is segítséget nyújt.

A rizs szénhidrát. De van benne fehérje is. Az a fehérje is beleszámít a 15% fehérjébe?

Igen, beleszámít :)

Természetesen. A fehérjehányad a rizs fajtájától is függ.

Hasznos, a kalkulációk felhasználásával 15 hét alatt 17 kg-t fogytam.

Remek információk a fogyáshoz és az elért testsúly (tömeg) megtartásához!!

Nagyon hasznos!

Oldalak

Honlapunk böngészésével hozzájárul ahhoz, hogy sütiket használjunk. További információ.×