A-vitamin

A szoptatott csecsemő az anyatejjel a D- és a K-vitaminon kívül mindent megkap.A vitaminok a szervezet létfontosságú összetevői, az anyagcserefolyamatok mozgatórugói. Természetesen igaz ez a kisgyermekeknél is. A vitaminok közös jellemzője, hogy a szervezet teljességükben nem képes őket szintetizálni, legfeljebb előanyagaikból átalakítani. Ezért rendszeres bevitelükről a táplálkozással kell gondoskodni.

A megnyerő külsőhöz, a jó megjelenéshez elengedhetetlen a szép, egészséges bőr. A kiegyensúlyozott táplálkozás, az optimális tápláltsági állapot bőrünkön is látható, míg egyes tápanyagok hiánya bőrünkön is nyomot hagy. Táplálkozásunk általában energiában és egyes tápanyagokban bőséges, más tápanyagokból viszont gyakran kisebb hiány mutatkozik.

Egészséges hús - avagy miért nem kapnak infarktust az eszkimók?

A hal ősidők óta az emberiség fontos tápláléka.

Az első halak 400-500 millió éve jelentek meg az óceánokban. Ma megközelítőleg 20 000 különböző halfajta él a tengerekben és az óceánokban, s folyóink, tavaink is sokféle halnak nyújtanak otthont.

Egészséges mama, egészséges baba - a terhesség alatti vitamin- és ásványianyag-szükségletről

Magyarországon az egy főre jutó teafogyasztás 100 gramm alatt marad, míg kávéból 3 kilónál is többet iszunk évente! Ezzel az eredménnyel a világ teaivóinak listáján hátul szerepelünk. Pedig a tea több önmagánál – egy csésze egészség, nyugalom és béke.

A teacserjének csúcsos, piramishoz hasonló koronája van. Vadon több méteresre is megnő, a teakertekben azonban egy-másfél méteresre metszik. A koronája ekkor gömb alakban szétterül – így könnyebb szüretelni. A cserje kifejlett levele kemény, fényes, sötétzöld színű. A leveleket a növény 3 éves korától 15 éves koráig szüretelik, tavasztól nyár végéig. A szüretelők már szedés közben osztályozzák a leveleket, és a különböző minőségűeket külön gyűjtik.

Gyógyszereket a betegségek gyógyítása, a tünetek enyhítése, máskor a betegségek megelőzése céljából veszünk be. Jó, ha ezt az orvos tanácsára tesszük.

Ma már egy-egy tünet jelentkezésekor szinte automatikusan gyógyszerekhez nyúlunk, nem gondolva arra, hogy milyen általános, illetve milyen mellékhatásai is vannak, lehetnek a bevett gyógyszernek.

Elvesző vitaminok

A vitaminok olyan anyagok, melyek ahhoz kellenek, hogy ne legyünk betegek.
(Szent-Györgyi Albert)

A zöldségek, gyümölcsök a szervezet számára nélkülözhetetlen vitaminok, ásványi
anyagok széles skáláját kínálják. Vajon mi történik a fagyasztás vagy a befőzés hatására?
Mennyire tartják meg a finomságok vitamintartalmukat?

Dr. Sipos Andrea könyvében a következőket írja a vitaminokról: Olyan kis molekulasúlyú, kalóriaérték nélküli (!) szerves vegyületek, melyek a szervezet számára nélkülözhetetlenek. Zsírban és vízben oldódó vitaminokat különböztethetünk meg.

Ötletek a konyhából lázra, meghűlésre

A megfelelő gyógyszeres kezelés mellett a helyesen összeállított étrend is gyorsíthatja a gyógyulást.

Mit tegyünk és főleg mit együnk, hogy jobban legyünk?

Láz esetén sok folyadékot és ásványi anyagot veszítünk, amit pótolni kell:

• mézzel és citrommal ízesített teával (csipkebogyó, kamilla, hársfa, kakukkfű)

Az elasztintól a jojobaolajig

Elasztin

Az elasztin a bőr kötőszövetében található. A kötőszövetek kollagén- és elasztinrostjainak összeszövődése biztosítja a bőr megfelelő mechanikai tulajdonságait. Az öregedés folyamata során a rostokra lipidek rakódnak le, a rostok megvastagodnak, vízfelvevő képességük jelentősen csökken, a bőr rugalmatlanná válik. Az elasztint tartalmazó készítmények elősegítik az elasztin újraképződését a bőrben. Arc- és hajápoló kozmetikumokban egyaránt használják, feszessé, rugalmassá teszi a bőrt.

Kollagén

Ideális táplálék...A tojás az egyik legősibb és legértékesebb táplálékunk. Nem csak önállóan, hanem számos étel alkotórészeként is fogyasztjuk. Egész évben beszerezhető és könnyen tárolható.

Szalonnát tepertővel?

Az évszakok változása nemcsak a természetben, hanem szervezetünk szükségleteiben is változásokat hoz. Ahogy a hideg idő beköszöntével a ruhatárunkat is melegebb darabokra cseréljük, úgy a táplálkozásunk is észrevétlenül átalakul. A könnyű nyári saláták, ízletes zöldségételek, lédús gyümölcsök, jégbehűtött üdítők helyett szívesebben fogyasztunk táplálóbb, melegebb, zsírosabb ételeket.

De valóban szükségünk van erre, vagy a génjeinkben őrzött ősi túlélési mechanizmus késztet arra bennünket, hogy zsírraktárainkat feltöltsük?

A téli, zord időjárás beköszöntével gyakoribbá válnak a lázzal, náthával, köhögéssel járó megbetegedések. A gyerekek különösen veszélyeztetettek, pedig a fertőzések nagy része megelőzhető lenne helyes életmóddal, megfelelő táplálkozással. A táplálékok vitamintartalma nemcsak az egészséges fejlődéshez szükséges, hanem az immunrendszert is erősíti. A kórokozókkal, betegségekkel szembeni védekezőképességet tehát befolyásolhatjuk, ha gondosan, tudatosan állítjuk össze a gyerekek étrendjét.

Feliratkozás A-vitamin csatornájára

Honlapunk böngészésével hozzájárul ahhoz, hogy sütiket használjunk. További információ.×