ElsƑ az egĂ©szsĂ©g? – EgĂ©szsĂ©gĂŒgyi kiadĂĄsaink

A gazdasĂĄgi vĂĄlsĂĄg legkevĂ©sbĂ© az egĂ©szsĂ©gĂŒgyi kiadĂĄsokat mĂ©rsĂ©kli – derĂŒl ki a Szinapszis Kft. legfrissebb kutatĂĄsĂĄbĂłl.

A felnƑtt lakossĂĄg 95%-a Ă©rzĂ©keli a gazdasĂĄgi vĂĄlsĂĄg hatĂĄsĂĄt, többsĂ©gĂŒk (közel 60%) jelentƑsen, tovĂĄbbi 35%-uk valamelyest mĂ©rsĂ©kelte kiadĂĄsait. JellemzƑen az idƑsebbeket, alacsony jövedelmƱeket Ă©rinti a megszorĂ­tĂĄs fokozottabb mĂ©rtĂ©kben, mĂ­g a fiatalabbak esetĂ©ben valamivel kisebb a rĂĄfordĂ­tĂĄsaikat visszafogĂłk arĂĄnya.

2009-hez viszonyĂ­tva 2011 Ă©v vĂ©gĂ©n lĂ©nyegesen magasabb volt azok szĂĄma, akik esetĂ©ben jelentƑs volt a kiadĂĄsok csökkentĂ©se, mely mĂĄr kĂ©t Ă©ve is aggasztĂł, közel 40%-os arĂĄnyt Ă©rt el.

A kĂŒlönbözƑ termĂ©kkategĂłriĂĄk tekintetĂ©ben tĂșlnyomĂłrĂ©szt a ruhĂĄzati cikkekrƑl Ă©s a szĂłrakozĂĄsi lehetƑsĂ©gekrƑl mondtak le a fogyasztĂłk, a vĂĄlsĂĄgot Ă©rzĂ©kelƑk mintegy 44-50%-a szignifikĂĄnsan mĂ©rsĂ©kelte ezek kiadĂĄsait. A kĂ©t Ă©vvel ezelƑtti adatokhoz kĂ©pest döntƑen az utĂłbbi terĂŒletĂ©n figyelhetƑ meg jelentƑs visszaesĂ©s.

A vĂĄlsĂĄg a fogyasztĂłi kosĂĄrban legkevĂ©sbĂ© az egĂ©szsĂ©gĂŒgyi kiadĂĄsokat Ă©rintette, a lakosok 25%-a szĂĄmolt be arrĂłl, hogy kevesebbet költ rĂĄ. Ez az arĂĄny 2009-ben 15% volt.

Az egĂ©szsĂ©gĂŒgyi tĂ©telek közĂŒl jellemzƑen a vĂ©ny nĂ©lkĂŒl kaphatĂł gyĂłgyszerekre fordĂ­tott összeg csökkent, a lakossĂĄg 14%-a mĂ©rsĂ©kelte ezeket, mĂ­g a receptköteles gyĂłgyszerek vagy az Ă©trend-kiegĂ©szĂ­tƑk esetĂ©ben 12% ez az arĂĄny.

Hogyan Ă©rintette a gazdasĂĄgi vĂĄlsĂĄg egĂ©szsĂ©gĂŒgyi kiadĂĄsait?

 

forrĂĄs:
Szinapszis Kft.
2011 novemberi reprezentatív felmérés

Címkék

EgyszerƱ szöveg

  • A HTML jelölƑk hasznĂĄlata nem megengedett.
  • A webcĂ­mek Ă©s e-mail cĂ­mek automatikusan kattinthatĂł hivatkozĂĄsokkĂĄ alakulnak.
  • A sorokat Ă©s bekezdĂ©seket a rendszer automatikusan felismeri.