Míg az egyre szigorodó reklámozási és közegészségügyi szabályok már-már kilendíteni látszanak a holtpontról a dohánygyárak elleni küzdelmet, utóbbiak egyre újabb és újabb trükkökkel próbálják megnyerni maguknak a káros szenvedéllyel még nem (vagy nem eléggé) élőket.
Nem sajnálták a pénzt arra a széleskörű felmérésre sem, mely a férfi és női nem dohányzási szokásairól, az eltérő ízlésvilágból fakadó különbségekről hivatott számot adni. Ezek szerint a hölgyek szívesen fogadnák a különböző aromákkal ízesített cígarettákat, előszeretettel vásárolnának vaníliás, citromos, kókuszos vagy éppen csokoládés füstölnivalót maguknak.
Valószínűleg nem kell sokat várnunk ezekre az egészségünket nem kevésbé károsító cigarettákra, megvásárolhatjuk majd őket bárhol, akár cigaretta automatáknál is. Ezzel kapcsolatban a frontvonal másik oldalán is kitaláltak valamit. Japánban, ahol az elektronikus fizetőeszközök messze elterjedtebbek és népszerűbbek mint bárhol másutt a világon, olyan cigarettaautomaták telepítését kezdték meg, melyek 2008-ig kiváltanák az összes eddig használatban lévőt. Az új, bankkártyával működő automaták egyszerűen nem engedik meg, hogy kiskorúak, azaz 18 éven aluliak cigarettát vásárolhassanak belőlük...
Örvendetes hír, hogy egyre több ország csatlakozik ahhoz a törvénykezési gyakorlathoz, mely a közintézményeken túlmenően mind több helyről tiltja ki teljes egészében a dohányosokat. Svédországban június elseje óta tilos a vendéglőkben és bárokban dohányozni, a hasonló rendelet okozta "sokkot" pedig a baráti, társadalmi kapcsolataikat jórészt kiskocsmákban ápoló írek és az olaszok is kezdik kiheverni.
(–VBE–)
2005-08-03