probiotikum

[gac]

A megelőzésben a személyes higiénia alapvető fontosságú. A hintőporok, izzadásgátlók is segíthetnek.Az Országos Bőr- és Nemikórtani Intézet (OBNI) és a Richter Gedeon Rt. felmérése.
Vélemények, hiedelmek a szövődményekről. Intim, titkos és komoly probléma. A fertőzésből végleg ki lehet gyógyulni.
A magyar lakosság körében a gombás fertőzések 55 százalékos említési aránnyal a legismertebb bőrbetegségnek számítanak, melynek hátterében az áll, hogy a lakosság 54 százaléka élete során legalább egyszer fertőzötté válik. Az összes megkérdezett 11 százaléka számolt be arról, hogy jelenleg is van gombás betegsége.

A vastagbél nagyon fontos szervünk, hiszen nemcsak a táplálék emésztésében és a tápanyagok felszívásában, de szervezetünk védekezôképességében is kiemelkedô szerepet játszik.
A vastagbélben egymással egyensúlyban élnek a jótékony és káros baktériumok milliárdjai. Ezek alkotják a normál bélflórát, ami a felnőttek testtömegéből 1-1,5 kg-ot tesz ki!

Amikor ez az egészséges egyensúly megbillen, kellemetlen közérzet, rosz-szabb emésztés, hasmenés jelentkezhet.

Mit tehetünk a mikrobiális egyensúly helyreállításáért?

Tehéntejet 1 éves kor előtt ne adjunk!A női tej összetétele a leginkább megfelelő az újszülött és a csecsemő szükségleteinek. Az egészséges, érett újszülött kizárólagos táplálékaként a születéstől 6 hónapos korig az anyatej javasolt, táplálási módként pedig a szoptatás.

Csökkenthető a fertőző betegségek kialakulásának esélye. A közelmúlt egyik nagy jelentőségű orvosi felfedezése egy jótékony bacilus, amely új fejezetet nyithat egyes fertőző és más betegségek elleni védekezésben.

Gyógyszereket a betegségek gyógyítása, a tünetek enyhítése, máskor a betegségek megelőzése céljából veszünk be. Jó, ha ezt az orvos tanácsára tesszük.

Ma már egy-egy tünet jelentkezésekor szinte automatikusan gyógyszerekhez nyúlunk, nem gondolva arra, hogy milyen általános, illetve milyen mellékhatásai is vannak, lehetnek a bevett gyógyszernek.

Hasmenés: gyakori, híg székletürítés. Bizonyára mindenki átélte már azt a kellemetlen érzést, amikor semmi más nem fontos, csak az, hogy a lehető leghamarabb találjunk egy mellékhelyiséget. Ha ez napjában többször is előfordul, a szervezetünk bizony fontos ásványi anyagokat és rengeteg vizet veszíthet, s ezeket pótolni kell.

Probiotikumok legismertebbje: a joghurtA wellness, fitness és a reformtáplálkozás virágkorát élve a fogyasztókat egyre inkább foglalkoztatja az általuk elfogyasztott élelmiszerek összetétele és azok hatása az egészségükre. Az élelmiszeripar fejlődésével egyre újabb termékek jelennek meg a piacon, amelyek olyan hozzáadott komponenst tartalmaznak, amely az egészségünk megőrzése szempontjából előnyös. Egyre többet halljuk a médiából, főleg reklámokban a probiotikus joghurt, prebiotikus élelmiszer kifejezéseket, de gyakran nem tudjuk miben is különböznek ezek a termékek a hagyományostól.

LactobacillusokIgen, írásmódjukban valóban csupán egy betű a különbség, de lényegüket tekintve – noha összefüggenek – egész mást jelentenek.

Manapság nagy divat a bélflórával és annak egészségbiztosító szerepével foglalkozni – se szeri, se száma a különböző étrendkiegészítőknek, kombinációs készítményeknek. A témát az élelmiszeripari gyártók, tejtermékek forgalmazói is rendre napirenden tartják. A gyomrunkra oda kell figyelni, és ezt – ha akarjuk, ha nem – már reklámok is folyamatosan fülünkbe duruzsolják.

Születésünk után néhány nappal kezdődik el a vastagbél benépesülése túlnyomórészt anaerob, életműködéseikhez, szaporodásukhoz oxigént nem igénylő baktériumokkal. Több száz fajt azonosítottak, s az általuk a vakbéltől disztálisan kialakított lenyűgöző ökoszisztéma egyedszáma milliliterenként(!) százmilliárdnyi mikrobára rúg.

A csontritkulás megelőzésében szerepet játszó élelmiszerek

Az egészséges csontozat kialakításának és megtartásának alapvető feltétele, hogy szervezetünk ne szenvedjen hiányt a szükséges tápanyagokból.

Azzal a legtöbben tisztában vannak, hogy a csontok felépítéséhez a kalcium elengedhetetlenül szükséges, s azzal is, hogy legjobb forrásának a tej és tejtermékek tekinthetők. Azt viszont már sokkal kevesebben tudják, hogy milyen anyagok segítik, illetve gátolják a kalcium hasznosulását szervezetünkben.

Feliratkozás probiotikum csatornájára

Honlapunk böngészésével hozzájárul ahhoz, hogy sütiket használjunk. További információ.×