vércukorszint csökkentés

A nőknél 54%-ra, a férfiaknál 46%-ra tehető a szívinfarktus okozta halálozás. Ennek visszaszorítása érdekében idén egy nagyszabású jótékonysági kampány indul a PaN keretében, amellyel a szervezők szeretnék felhívni arra a figyelmet, hogy a szív- és érrendszeri betegségek nemcsak a férfiakat, de a nőket is komoly mértékben érintik, noha a betegség megfelelő odafigyeléssel megelőzhető lenne.

A kampányhoz neves közéleti személyiségek is csatlakoztak, ezzel egyidejűleg elkészült a Szív dala is.

A hipertónia, más néven magas vérnyomás a legelterjedtebb szív-érrendszeri megbetegedések közé tartozik. Világszerte 9,4 millió ember halálát okozza évente és mintegy 1,5 milliárd embert érint. Sokszor emlegetik „csendes gyilkosként” is, mivel sokáig tünetmentes, súlyos szövődményei csak évek múltával jelentkeznek. A Hipertónia Világnapjának célja az emberek tájékoztatása a szív-érrendszeri megbetegedések megelőzési lehetőségeiről, tüneteiről, illetve kezelési módjairól.
Sokszor csak legyintünk, amikor megtudjuk, hogy valakinek magas a vérnyomása, hiszen mindenkié magas, a szomszédasszonyé is. Egyébként sem okoz fájdalmakat és gyógyszerekkel illetve odafigyeléssel könnyen szabályozható. A magas vérnyomás azonban annak ellenére, hogy fájdalommentes, nagyobb károkat okoz a szervezetünkben, mint gondolnánk.

Világszerte több mint 240 millió embert érint manapság a cukorbetegség, és a betegek száma napról-napra növekszik. Minden évben november 14-én tartják a Diabétesz Világnapját, melynek apropóján a Nemzeti Színház melletti parkban kék kör megformálásával hívták fel a figyelmet a cukorbetegségre és annak megelőzésére.
Immáron második alkalommal várták a Cukorbeteg Egyesületek tagjait és támogatóikat a Diabétesz Világnap alkalmából megrendezett „Öltözz Kékbe!” rendezvényre, ahol közös tornával, étkezési tanácsadással és egyéb izgalmas programokkal készültek az érdeklődőknek.
A Diabétesz Világnap megemlékezés az inzulin felfedezéséért Nobel-díjat kapott Frederick Banting születésnapjáról, ugyanakkor fókuszba állítja a diabétesz megelőzésének fontosságát, ráirányítja a figyelmet az egészséges táplálkozás és életmód jelentőségére és a szövődmények megelőzésére.

A cikk előző részében azzal foglalkoztunk, milyen hatása van a testmozgásnak a cukorbetegségre. Ez alkalommal az egészségi állapotra legkedvezőbb hatású gyakorlati program felépítését ismertetjük.

 

A mozgásprogram felépítése

• Általános bemelegítés

  • 10 perc izomnyújtás
  • 5 perc izomerősítés
  • 20 perc aerobik jellegű folyamatos gyakorlatsor
  • 5 perc lazítás
  • 5 perc izomnyújtás a levezetésre

     

Feliratkozás vércukorszint csökkentés csatornájára

Honlapunk böngészésével hozzájárul ahhoz, hogy sütiket használjunk. További információ.×