szója

[gac]

A candidiasis, csakúgy, mint a nyugati országokban, hazánkban is egyre gyakoribb betegségnek számít. A fertőzés fő okai között szerepelhet a helytelen táplálkozás, a túlzott antibiotikum alkalmazás, a szervezet immunrendszerének meggyengülése.

AZ OMEGA-3 ÉS OMEGA-6 ZSÍRSAVAK JELENTŐSÉGE A TÁPLÁLKOZÁSBAN

A vércsoportok bűvöletében

Divatok jönnek, divatok mennek, nincs ez másképp a garantált sikert ígérő fogyókúráknál sem. Túl vagyunk a pont-diétán, a Max Plank módszeren, a káposztaleves kúrán, a testkontrollon. Jelenleg az ABO-terv vezeti a népszerűségi listát, mely - a testkontrollhoz hasonlóan - nem csak egy néhány hetes testsúlycsökkentő program, hanem egy egész életre szóló táplálkozási modell.

Dr. Peter J. D’Adamo természetgyógyász orvos szerint a vércsoportunk nem csak a vérátömlesztésnél, szervátültetésnél fontos, hanem azt is meghatározza, hogy étrendünket milyen alapanyagokból állítsuk össze.

A halfogyasztás egészséges.A táplálékainkban lévő zsírok között is van olyan, amelyről fontos részletesebben szólni, mert alkotórészeiknek az esszenciális omega-3 zsírsavcsoportnak speciális élettani szerepük van és a magzati fejlődés szempontjából is nagyon jelentősek. Az omega-3 zsírsavak (linolénsav, EPA = eikozapentaénsav, DHA = dokozahexaénsav) többszörösen telítetlen zsírsavak.

A tejcukor-érzékenység különböző változataiban fogyasztható termékek köre

Míg a Távol-Keleten a szóját bab formájában is kedvelik,a nyugati világban a szójatejet,a szójasajtot (a tofut), a szójaszószt, a szójaolajat,a szójalisztet, a szójagranulátumot használják.

Az ipari feldolgozásban a különbözô szójafehérje-készítmények,mint pl. a szójakoncentrátum (fehérjetartalma 70 százalék), a szójaizolátum (fehérjetartalma 90 százalék), az extrudált szója (fehérjetartalma 60 százalék), a texturált szója (fehérjetartalma 60 százalék) felhasználása vált általánossá.

A csontritkulás megelőzésében szerepet játszó élelmiszerek

Az egészséges csontozat kialakításának és megtartásának alapvető feltétele, hogy szervezetünk ne szenvedjen hiányt a szükséges tápanyagokból.

Azzal a legtöbben tisztában vannak, hogy a csontok felépítéséhez a kalcium elengedhetetlenül szükséges, s azzal is, hogy legjobb forrásának a tej és tejtermékek tekinthetők. Azt viszont már sokkal kevesebben tudják, hogy milyen anyagok segítik, illetve gátolják a kalcium hasznosulását szervezetünkben.

Feliratkozás szója csatornájára

Honlapunk böngészésével hozzájárul ahhoz, hogy sütiket használjunk. További információ.×