Az OEP szakrendszerei az államigazgatási szervek szakrendszerei közül elsőként csatlakoztak a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala által működtetett Összerendelési Nyilvántartáshoz.
Célegyenesbe érkezett az OEP feladatellátásához és munkavégzéshez szükséges korszerű, egységes informatikai hátteret biztosító fejlesztés. A fejlesztés eredményeképpen létrejött integrált rendszer lehetőséget ad az ellátórendszer szereplői és az OEP közötti elektronikus kapcsolat fejlesztésére, valamint az állampolgárok számára is egyszerűsítést jelent.
Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár az EKOP-2.3.7 „Egészségbiztosítási ügyfélkapcsolatok fejlesztése, egészségügyi rendszerekbe integrált adatkezelés és azonosítás megvalósítása” projekt keretében a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEK KH) által megvalósított EKOP-2.3.8 azonosítószámú „Teljeskörű ügyfélazonosítás” című projekthez kapcsolódva továbbfejlesztette az online jogviszony ellenőrző rendszerét.
A fejlesztés eredményeképpen a nyilvántartások konszolidálásra kerültek, ezzel pedig az esetleges hibák is kiküszöbölhetővé váltak. Az összekapcsolásra került rendszer-együttes megadja annak lehetőségét, hogy a közigazgatás legnagyobb nyilvántartásai közötti interoperabilitás, azaz együttműködési képesség létrejöjjön, azok összehangoltabban működjenek, mindezt úgy, hogy a megoldások magas szinten megfelelnek az adatbiztonsági elvárásoknak.
Az EKOP-2.3.7 projekt fő célja, hogy biztonságos és folyamatos működési feltételrendszert biztosítson az OEP szakmai feladatainak ellátásához. A projektben megvalósult funkcionalitás lehetővé teszi a chipkártya alapú személyi igazolványnak az egészségügyi szolgáltatások igénybevételéhez szükséges azonosításra történő későbbi felhasználását is, így a fejlesztéssel az OEP jelentős lépést tett a tervezett elektronikus személyazonosító igazolvány bevezetése és széleskörű felhasználhatóságának biztosítása irányába.
A projektet Magyarország Kormánya és Európa Unió támogatásával az Országos Egészségbiztosítási Pénztár, a Kormányzati informatikai Fejlesztési Ügynökség és a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. konzorciuma valósította meg.