Orvosai komoly fenntartásai ellenére egy májátültetésre váró amerikai férfi hirdetésekben keresett új szervet a műtét elvégzéséhez. A költséges, nyilvános hirdetőtáblákat is felhasználó kampányban minden szerepelt, ami a beteget a kétségbeesett lépésre vezette.
A dolog működött. Kevesebb mint egy héttel a hirdetések megjelenése után a transzplantációt elvégezték...
TermĂ©szetesen az Ăşj szervet a beteg nem vette meg, hanem felajánlották neki a szerv adományozására alkalmas elhunyt hozzátartozĂłi. SzervkereskedelemrĹ‘l tehát szĂł sincs, az eljárást mĂ©gis sokan, köztĂĽk számos sebĂ©sz bĂrálta. Ĺ‘k a kampányt az országos várĂłlista megtorpedĂłzásának, a reklámokat megfizetni nem kĂ©pes emberek megalázásának tartották.
A beteg családtagjai mindenesetre kinyilvánĂtották, hogy folytatva amit elkezdtek, immáron felvilágosĂtĂł kampányban hĂvják fel a figyelmet arra, hogy a többnyire balesetben elhunytak hozzátartozĂłi emberĂ©leteket menthetnek meg, ha felĂĽlkerekednek a rĂ©gi beidegzĹ‘dĂ©seken Ă©s gyászukban is engedik a "szĂvĂĽket szĂłlni".
(–VBE–)
2004-10-05