izomerősítés

A mozgásszervi betegségek igen nagy csoportját a csípőízület gyulladásos és porcelfajuláson alapuló elváltozásai teszik ki.

Az ízületi porc fokozatos leépülése, degenerálódása az ízület anatómiai szerkezetét megváltoztatja, a beteg funkcionális képességeit károsítja, s olyan nagymértékű állapotromlást hoz létre, hogy a terápia konzervatív úton már nem valósítható meg, csakis a műtéti megoldás jöhet szóba.

Receptek 4 személyre!

SAJTKOKTÉL

Hozzávalók: trappista sajt 6 dkg, óvári sajt 6 dkg, füstölt sajt 6 dkg, dióbél v. mandula 4 dkg, alma 20 dkg, narancs 1db, citrom 1 db, kefir 2 dl, késhegynyi őrölt fehér bors és őrölt szerecsendió, fejes saláta, só

A sajtot, a megtisztított almát és a narancsot apró kockákra daraboljuk és összekeverjük a durvára darált dióval vagy a leforrázva meghámozott és feldarabolt mandulával. A kefirt sóval, szűrt citromlével, fehér borssal, szerecsendióval turmixgépben kikeverjük és ráöntjük. Lehűtve, salátalevelekkel kibélelt kehelyben tálaljuk.

Egy adag kalciumtartalma: kb. 300 mg

HAGYMALEVES

Fizikális háttér és gyakorlati megfontolások

Testünk statikai szerkezetének állandóságához az agonista és antagonista izomcsoportok egyensúlya szükséges. Ezek működési mechanizmusuk és felépítésük alapján is különböznek egymástól.

A Magyar Osteoporosis és Osteoarthrológiai Társaság (MOOT) az Osteoporosis Betegek Magyarországi Egyesületével (OBME) együtt, csatlakozva a Nemzetközi Osteoporosis Alapítvány (IOF) globális kampányához, felhívja a lakosság és az egészségügyi szakemberek figyelmét arra, hogy tegyenek lépéseket az osteoporosis megelőzésének és a csontok egészségének megőrzése érdekében.
A globális kampány életkortól függetlenül arra buzdít mindenkit, hogy az egészséges csontozat és izomzat megalapozásához, megerősítéséhez három alapvető lépést tegyen meg:

1. Biztosítsa a megfelelő D-vitamin bevitelt (biztonságos napozással, étrenddel és amennyiben szükséges, D- vitamin szedésével, különösen, ha már elmúlt 60 éves!
2. Fogyasszon kalciumban és fehérjében gazdag ételeket!
3. Töltse aktívan napjait! Fontosak a naponta gravitáció ellenében végzett, és az izomzatot erősítő gyakorlatok.
A csontritkulást gyakran nevezik „néma betegségnek”, ugyanis alig vannak tünetei. Kezelés hiányában a csontozat egyre gyengébbé és törékenyebbé válik, emelkedik a kockázata a súlyos következményekkel járó csonttöréseknek.

Feliratkozás izomerősítés csatornájára

Honlapunk böngészésével hozzájárul ahhoz, hogy sütiket használjunk. További információ.×