tavaszi fáradtság

[gac]

Kora tavasszal a citrusfélék jelentik a legjobb C-vitamin-forrást

A téli és a kora tavaszi hónapokban, amikor az idénygyümölcsökből kicsi a választék, megnő a citrusfélék - a narancs, a mandarin, a grépfrút, és a citrom fogyasztásának a jelentősége.

Nyáron, amikor a zöldségeseknél a legkülönfélébb gyümölcsöktől és zöldségektől roskadoznak a polcok, nem jelenthet gondot a vitamindús étkezés. (Ha ezt a pénztárcánk is megengedi...) Télutón azonban már csak étrendünk tudatos összeállításával sikerülhet szervezetünk vitaminigényét fedezni.

Kevés gyümölcsöt eszünk

A koffein és a betegségek Amikor a frissen főzött kávé, egy finom tea aromáját élvezzük, vagy amikor forró csokoládét szürcsölgetünk, koffein kerül a szervezetünkbe. Koffeint – természetes alkotóként – több mint hatvanféle növény levele, magja, gyümölcse tartalmaz. A legfontosabb közülük a kávé- és a kakaóbab, a kóladió és a tealevél. Az emberiség évszázadok óta ismeri őket, fogyasztásuk azonban csak az utolsó évtizedekben vált tömegessé. Úgy tartják, hogy a tea leveléből már i. e. 2737-ben Sen Nung kínai császár részére kitűnő illatú teát készítettek. A kávé őshazája Afrika; a kávéivás kultúráját az araboktól vettük át, a csokoládéval az azték uralkodó, Montezuma ismertette meg a spanyolokat.

Tavaszi regenerálódás szelíd módszerrel

Február"március körül nemcsak a természetben köszönt be a tavasz, hanem szervezetünk is a megújulást kívánja, ám ebben a folyamatban sokszor külső segítséget igényel. Ha hosszú volt a tél és kevés a napfény, ha sokat dolgoztunk, ha túlhajtottuk magunkat, szervezetünk tartalékai bizony kimerültek. Az év végi ünnepek környékén zajló vendégjárások, nagy evészetek és ivászatok sem éppen az egészség irányába terelték éltető energiáinkat.

Amire a tél végén is képesek lehetünk...Kimerülő tartalékok
Úgy érzi, ólomból vannak a tagjai? Semmihez sincs kedve, állandóan fáradtak érzi magát?
Ne féljen, nincs egyedül: még nagyon sokan érezzük ugyanezeket a tüneteket. Bizony itt van a menetrendszerűen érkező tavaszi fáradság. Az állapot okait – alapvetően – szervezetünk télen megváltozott hormonháztartásában és meglehetősen megcsappant nyomelem-, vitamin- és ásványianyag-készletében kereshetjük.

Feliratkozás tavaszi fáradtság csatornájára

Honlapunk böngészésével hozzájárul ahhoz, hogy sütiket használjunk. További információ.×